"Zysk na sprzedaży wyniósł 334,6 mln zł, ponad pięciokrotnie więcej niż rok wcześniej (58,7 mln zł). Rekordowy wynik finansowy osiągnięty został przy przychodach ze sprzedaży na poziomie 5,09 mld zł, w porównaniu do 4,64 mld zł w roku 2010 (wzrost o 9,7 proc.). W tym samym czasie koszty działalności operacyjnej zwiększyły się jedynie o 3,7 proc., z 4,58 do 4,75 mld zł" – czytamy w komunikacie.

„Zysk PKP Cargo byłby jeszcze wyższy, gdyby nie decyzja o sfinansowaniu z własnych środków programu dobrowolnych odejść o wartości niemal 90 mln zł w pierwszej połowie minionego roku" – powiedział prezes spółki Wojciech Balczun, cytowany w komunikacie.

Tymczasem według wstępnych danych spółek z grupy kapitałowej PKP Cargo Logistics (11 spółek taborowych oraz 5 spółek logistycznych i spedycyjnych - PS Trade Trans, Cargosped, PKP Cargo Service, Centrum Logistyczne Małaszewicze, Centrum Logistyczne Medyka Żurawica) zarobiły one na czysto 26,8 mln zł w 2011, podano również. „W sumie zatem wstępny, skonsolidowany zysk netto grupy PKP Cargo Logistics w 2011 roku wyniósł 264,5 mln zł" – czytamy dalej.

Spółka podała, że rok 2011 był również rekordowy jeśli chodzi o wysokość inwestycji. Łączne nakłady inwestycyjne wyniosły 545,3 mln zł, czyli o ok. 43 proc. więcej niż w roku 2010, podano także. „Zdecydowanie największa część tych środków przeznaczona została na modernizację i zakupy lokomotyw (267,6 mln zł) oraz wagonów (105,6 mln zł). Wśród pozostałych celów inwestycyjnych znalazły się wydatki na informatyzację, budownictwo inwestycyjne czy maszyny i urządzenia" – czytamy w informacji.

Reklama