"Spadek jest oczekiwany w świetle 28 proc. akcyzy planowanej w 2012, czego rezultatem będzie mały wzrost wartościowy r/r. Segment brown spiritus i wina ma znacząco rosnąć w ujęciu wolumenowym. Ceny spiritusu powinny być uzależnione od cen zboża, którego wzrost jest obecnie szacowany na 10 proc. w 2012" - czytamy w prezentacji.

CEDC oczekuje jednocyfrowego spadku sprzedaży kluczowych marek, który częściowo zostanie zrekompensowany wolumenami sprzedażowymi nowo wprowadzonych marek (Talka, Silver Blend). Z kolei eksport zanotuje wzrost wolumenu o 20-30 proc. w 2012, osiągając udział w całkowitym wolumenie sprzedażowym z Rosji rzędu 15 proc.

W I-IV kw. 2011 roku spółka miała 1291,80 mln USD skonsolidowanej straty netto wobec 92,90 mln USD straty rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 877,60 mln USD wobec 711,50 mln USD.