Każdy odbiorca gazu, który wyrazi zgodę na komunikację elektroniczną, przez portal będzie miał dostęp do aktualnych i archiwalnych faktur oraz wszelkich innych dokumentów, które zostały wystawione przez PGNiG dla danego odbiorcy.

"To ogromne przedsięwzięcie i pierwsze w sektorze energetycznym wdrożenie platformy, która umożliwia prezentowanie faktur w formie elektronicznej na tak szeroką skalę" - podkreślił prezes Inforsys Łukasz Sztyber.

Inforsys podkreśla, że zastąpienie tradycyjnych papierowych faktur dokumentami w formie elektronicznej to przede wszystkim ograniczenie zużycia papieru i ochrona zasobów środowiska naturalnego, ale i wygodne rozwiązanie dla klientów. Dzięki formie elektronicznej informacje o płatnościach docierają do odbiorcy od razu po ich wygenerowaniu.

W ocenie dyrektora Departamentu Handlu PGNiG Artura Bielińskiego, wdrożenie Eko-faktury to kolejny krok w kierunku dostosowania komunikacji do potrzeb odbiorów oraz znaczące obniżenie kosztów związanych z produkcją i dystrybucją papierowych dokumentów.

Reklama

Bieliński zaznaczył, że wprowadzenie Eko-faktury to dla spółki element całościowej strategii przechodzenia na elektroniczną komunikację z klientami. "Wcześniej wdrożyliśmy Elektroniczne Biura Obsługi Klienta, za pośrednictwem których klient PGNiG ma dostęp do wszystkich niezbędnych informacji związanych ze swoim kontem rozliczeń. Eko-faktura jest dla nas uzupełnieniem dotychczasowej funkcjonalności eBOK" - podkreślił.