Oferującym będzie Dom Maklerski IDMSA. "Z emisji akcji zamierzamy pozyskać kilkanaście milionów złotych. Środki te zostaną przeznaczone na rozbudowę zaplecza produkcyjnego i magazynowego firmy. Planujemy przeprowadzenie oferty publicznej w połowie roku" - powiedziała prezes spółki Ewa Wójcikowska, cytowana w komunikacie.

Global Cosmed podaje, że posiada "silną" pozycję w segmencie private labels, czyli produktów sprzedawanych pod markami sieci handlowych. Do głównych odbiorców spółki należą krajowe i międzynarodowe sieci operujące na rynku polskim i niemieckim, w tym m.in. Biedronka, Lidl, Tesco, Aldi, Norma, Spar i Kaufland.

"Segment marek prywatnych powinien jeszcze przez wiele lat rozwijać się szybciej niż cały rynek kosmetyków i chemii gospodarczej. Ich udział w całości sprzedaży w Polsce stopniowo wzrasta, ale pozostaje wciąż znacznie niższy niż w takich krajach, jak np. Niemcy. Wystarczy powiedzieć, że według danych Nielsena w 2010 r. udział private labels wynosił 12,4 proc., podczas gdy w Niemczech kształtuje się on na poziomie ok. 40 proc." - dodała Wójcikowska.

Global Cosmed jest również producentem znanych na polskim rynku artykułów z wyższej półki cenowej: kosmetyków dla dzieci z serii Bobini i Bobini Baby, kosmetyków kąpielowych Apart oraz płynów i zmiękczaczy do prania Sofin Global. Właścicielem tych marek jest natomiast partner handlowy spółki - Global Cosmed Group.

Reklama

"W ramach naszej współpracy Global Cosmed Group jest odpowiedzialna za stworzenie projektu opakowania oraz dystrybucję gotowych wyrobów, zaś po naszej stronie leży przygotowanie receptury oraz produkcja, w oparciu o wolne moce produkcyjne. Taki model współpracy jest korzystny dla obu stron i z powodzeniem funkcjonuje już od kilku lat" - wyjaśniła prezes spółki.

W latach 2008-2010 zysk netto Global Cosmed zwiększył się z 1,3 mln zł do 4,8 mln zł. Przychody spółki osiągnęły w 2010 r. poziom 79,8 mln zł wzrastając o 12 proc. r/r.

"Bardzo istotne jest, iż z roku na rok zwiększamy rentowność naszej działalności na wszystkich poziomach rachunku zysków i strat. Jak widać, produkcja wyrobów pod markami sieci handlowych, które są zdecydowanie tańsze od produktów markowych, może być bardzo dochodowa" - powiedziała dyrektor finansowa spółki Aleksandra Gawrońska, cytowana w komunikacie.

Obroty spółki osiągnęły w I poł. 2011 r. poziom 51,2 mln zł (wzrost o 32 proc. r/r), zaś zysk netto wzrósł o 41 proc. i wyniósł 3,1 mln zł.