Jak powiedział w poniedziałek na konferencji prasowej Dariusz Blocher, prezes Budimeksu - firmy, która jest głównym wykonawcą prac remontowych - "dworzec będzie w pełni funkcjonalny dla pasażerów na przełomie maja i czerwca". "Nie uda się zakończyć remontu detali, które nie będą miały jednak (...) wpływu na funkcjonowanie obiektu" - mówił.

Ze względów konserwatorskich nie uda się zakończyć remontu niektórych pomieszczeń przeznaczonych na działalność komercyjną. "Pasażerowie nawet nie zobaczą tych pomieszczeń, ponieważ będą zamknięte (...) Prace nie zostaną tam zakończone, ponieważ odsłaniając poszczególny elementy tych pomieszczeń okazało się, że należy wykonać dodatkowe prace archeologiczne i architektoniczne. Remont tych pomieszczeń powinien zakończyć się w lipcu" - tłumaczył prezes.

Już po Euro 2012 dokończone zostaną prace przy elementach małej architektury przed budynkiem Dworca Głównego, chodzi o np. stojaki na rowery, gabloty czy tablice informacyjne, a na peronach o m.in. ławki i gabloty.

PKP szacuje, że do Euro 2012 uda się wynająć około 30-50 proc. powierzchni komercyjnych na Dworcu Głównym PKP. Wiadomo, że podróżni będą mieli m.in. dostęp do bankomatów na dworcu i punktów z kawą.

Reklama

Remont wrocławskiego Dworca Głównego rozpoczął się w kwietniu 2010 r. Prace prowadzi konsorcjum pod przewodnictwem firmy Budimex. Inwestycja zakłada m.in. remont budynku dworca, placu przed nim, peronów i wiat. Koszt inwestycji to ok. 324 mln zł.

Pierwsze budynki Dworca Głównego we Wrocławiu powstały w połowie XIX w. Zaprojektował je architekt królewski Kolei Górnośląskich Wilhelm Grapow. Na przełomie XIX i XX wieku dworzec przebudowano, jego fasada utrzymana jest w stylu angielskiego neogotyku.