"Zdecydowaliśmy się na pre-IPO po to, żeby przyśpieszyć rozwój Goal.pl. Mam na myśli zarówno rozwój organiczny, jak i przejęcia. Zwłaszcza w tym drugim przypadku gotówka może być nam potrzebna szybciej niż zakładaliśmy"- powiedział redaktor naczelny i członek zarządu Cezary Brzuzy, cytowany w komunikacie.

W marcu ub.r. spółka informowała, że zamierza przeprowadzić niepubliczną ofertę akcji na ok. 1 mln zł i zadebiutować na rynku NewConnect na przełomie 2012/ 2013 r.

Goal.pl podał dziś, że środki pozyskane w drodze pre-IPO i prywatnej oferty posłużą również do tworzenia nowych portali tematycznych, e-commerce artykułów sportowych, stworzenie systemu sprzedaży biletów na wydarzenia sportowe i rozbudowę portalu społecznościowego.

Reklama

Pre-IPO będzie finalizowane w II kw. 2013. Na koniec trzeciego kwartału 2013 r. Goal.pl planuje przeprowadzenie prywatnej oferty i debiut na NewConnect przed końcem roku, głosi komunikat.

W 2012 roku portal wypracował blisko 1 mln zł przychodów i ponad 100 tys. zł EBITDA.

"Dla mnie najważniejsze jest, że zaledwie w drugim roku działalności portal jest rentowny na poziomie netto. Dzięki rozwojowi organicznemu portalu oraz planowanym akwizycjom liczby sprzedaż i wyniki spółki co najmniej się podwoją" - zapowiada Brzuzy.

Goal.pl jest portalem specjalizujących się w tematyce piłki nożnej. Jest odwiedzany przez ponad 0,5 mln unikalnych użytkowników miesięcznie i generuje ok. 8 mln zł odsłon miesięcznie.