Pensja za zabawę
Młodzi to kupują Najlepiej jednak, jak zapewniają specjaliści, kampanie viralowe sprawdzają się w procesie upowszechniania adresów internetowych sklepów, serwisów poradnikowych. Ich efektem jest zarówno większy obrót wirtualnej placówki, jak i liczba odwiedzin, która ma wpływ na przychody z zamieszczanych na jej stronach reklam lub linków prowadzących do innych, podobnych serwisów. – Przyjmuje się, że liczba napływających w odpowiedzi na atrakcyjne ogłoszenie aplikacji to mniej niż jeden procent osób, do których w ogóle dotarła wiadomość – mówi Jacek Ebert, współwłaściciel agencji Kot Bury. – Natomiast nawet 20–30 proc. zajrzy na stronę firmy, aby dowiedzieć się, jaki jest jej profil, czy oferta jest wiarygodna itp. Najlepszą grupą docelową kampanii wirusowej są osoby młode, do 35. roku życia. – Pokolenie, które wchodzi na rynek pracy, to eksperci w kwestiach internetu i wszystkiego, co się z nim wiąże – tłumaczy Anna Załuska, menedżer ds. PR producenta alkoholi. – Rezultaty kampanii oraz liczba aplikacji pokazują, iż taka forma ogłoszeń o pracę jest dobrze przyjmowana przez kandydatów z tej grupy odbiorców. Jak twierdzą specjaliści, kampania wirusowa nie może być jednak stosowana często. W środowisku upowszechni się bowiem przekonanie, że firma stosuje tylko marketingowe nabory, co może zaszkodzić w rekrutacji na stanowiska związane z realizowaniem podstawowych zadań. – Wysoko wykwalifikowane, dbające o pozycję zawodową osoby mogą omijać taką firmę z daleka – ostrzega Campioni. Większość nowych, marketingowych stanowisk pracy znalazła się już jednak w oficjalnej Klasyfikacji zawodów i specjalności Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej. Jak widać wirus zaraził już nie tylko konsumentów, ale i urzędników. Profesjonalny haczyk Dla wykreowanego stanowiska trzeba przygotować opis wymagań oraz obowiązków. Najlepiej zacząć od określania wymagań formalnych, a więc doświadczenia zawodowego, kwalifikacji: wykształcenia, uprawnień i certyfikatów. Następnie należy zastanowić się, jakie podstawowe i specjalistyczne kompetencje powinna mieć zatrudniona osoba. Można również opisać predyspozycje psychologiczne (osobowościowe, dotyczące inteligencji i wyznawanych wartości w pracy). Oczywiście wirus musi mieć ciekawą formę. Kiedy ogłoszenie z ofertą pracy pojawi się w sieci, trzeba zadbać o to, by dowiedziało się o nim jak najwięcej osób. Warto więc zainicjować dyskusję na forach, w serwisach społecznościowych czy zamieścić dodatkowe ogłoszenie w prasie. Ważnym składnikiem oferty jest opis stanowiska i wynagrodzenie. Oba uzależnione są od branży i czasu trwania kampanii. Pensja zatrudnionej osoby jest poważnym elementem budżetu kampanii – powinna być atrakcyjna i wynosić od 5 tys. zł w górę miesięcznie.
Komentarze(0)
Pokaż: