Debiut na Nasdaq powinien być dla Asseco Poland celem strategicznym grupy, ale będzie to dążenie długoterminowe, wynika z wypowiedzi prezesa grupy Adama Górala.

„Mieliśmy spotkania z analitykami amerykańskimi i odniosłem wrażenie, że nie rozumieją oni naszego federacyjnego modelu biznesu, przez co bylibyśmy traktowani z dyskontem. Debiut na Nasdaq powinien być celem naszej grupy, ale długofalowo. Chcemy dostosować się do oczekiwań tamtejszego rynku, ale jednocześnie uświadomić im nasze szanse, szczególnie na rynkach wschodzących, co z resztą już dostrzegają" – powiedział Góral podczas konferencji.

Z jego słów wynika, że amerykańscy analitycy wolą bardziej scentralizowany model biznesowy, notowany dodatkowo na jednej platformie. Prezes Asseco Poland wskazał, że specyfika poszczególnych rynków na których działa grupa sprawia, że federacyjny model biznesowy pozwala na lepsze dostosowanie oferty i produktów do poszczególnych regionów. Jednak chce szukać rozwiązań, które zaakceptuje amerykański rynek analityczny i dodał, że w w przypadku regionalnych spółek grupy takie dostosowanie będzie stosunkowo łatwe. Pozostaje kwestia Formula Systems.

„Tu będziemy wypracowywać koncepcję" – zaznaczył Góral.

Asseco Poland S.A. specjalizuje się w produkcji i rozwoju oprogramowania. Jest to największy software house z polskim kapitałem, ponad połowę przychodów grupy stanowią rozwiązania własne. Asseco jest siódmym największym dostawcą oprogramowania w Europie.

Reklama