Wartość transakcji wynosi 247,86 mln zł brutto.

Pod koniec grudnia ubiegłego roku oferta spółki została uznana za najkorzystniejszą w procedurze przetargowej, w której udział brało 9 oferentów. Ponowny wybór oferty najkorzystniejszej w lutym br. nastąpił w związku z rozstrzygnięciem odwołania wniesionego przez Strabag oraz Strabag Rail Polska. Zgodnie z wyrokiem Krajowej Izby Odwoławczej zamawiający unieważnił procedurę badania i oceny ofert, powtórzył czynność oraz wezwał NDI do uzupełnienia dokumentów do oferty potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu.

Wartość inwestycji początkowo szacowano na 283,76 mln zł brutto, natomiast termin realizacji robót przewidywany był na 742 dni od daty udzielenia zamówienia. Inwestycja realizowana jest przy współudziale środków unijnych w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Efektem inwestycji będzie poprawa stanu technicznego wyżej wymienionej linii kolejowej stanowiącej część trasy Inowrocław – Toruń – Iława – Olsztyn. Inwestycja nie obejmuje odcinka Toruń Główny – Toruń Wschodni, który jest rewitalizowany w ramach projektu BiT City. Dzięki modernizacji czas przejazdu między Olsztynem a Wrocławiem zostanie skrócony o ok. 1,5 godziny.

Reklama

Prace realizowane przez NDI obejmą m.in. wymianę ponad 100 km torów bez odbudowy podtorza oraz 9 km torów z odbudową podtorza, wymianę 75 rozjazdów modernizację remont 55 przejazdów i 16 obiektów inżynieryjnych, zabudowę urządzeń sterowania ruchem na przejazdach, odbudowę odwodnienia powierzchniowego wraz z robotami towarzyszącymi oraz dokumentacją wykonawczą i powykonawczą.

NDI informuje, że obecnie prowadzi także roboty budowlane związane z rewitalizacją linii kolejowej nr 207 na odcinku Chełmża – Grudziądz w ramach projektu Toruń Wschodni – Malbork.