Oferta czeskiej spółki Metrostav, warta 796,3 mln zł brutto, została uznana za najkorzystniejszą w powtórzonej procedurze oceny ofert w przetargu na kontynuację projektowania i przebudowy drogi S8 na odcinku węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska w Warszawie wraz z przebudową Mostu Grota-Roweckiego - poinformowała Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA).

>>> Czytaj też: Most w Mszanie, czyli o co chodzi w groteskowym konflikcie na budowie autostrady ...

W marcu br. GDDKiA wybrała do realizacji inwestycji ofertę konsorcjum Astaldi i Przedsiębiorstwa Budowy Dróg i Mostów (PBDiM) o wartości 544 mln zł brutto. Zamawiający odrzucił tę ofertę z powodu wątpliwości co do możliwości jej realizacji za zaoferowaną cenę. Według niego wyjaśnienia złożone przez konsorcjum okazały się niewystarczające.

"Wyjaśnienia dotyczące elementów są zbyt ogólnikowe i nie wskazują na szczegółowe wyliczenia czy też kalkulacje. Wykonawca używał określeń nieostrych [...] i nie przedstawił np. wyliczeń potwierdzających stwierdzenia. Wyjaśnienia złożone przez wykonawcę nie pozwalają zamawiającemu stwierdzić w sposób obiektywny na czym polegać ma wskazana przez wykonawcę optymalizacja kosztów" - napisano w uzasadnieniu wykluczenia oferty konsorcjum.

Reklama

GDDKiA wskazała także, że konsorcjum uchyliło się od udzielenia odpowiedzi na pytania dotyczące potencjału sprzętowego i kadrowego.

Z procedury ponownej oceny ofert wykluczona została oferta złożona przez FCC Construccion i IDS-BUD z powodu niezgodności treści oferty z treścią Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. W konsekwencji oceniano oferty 4 wykonawców.

W zakres zamówienia wchodzą w szczególności: węzeł Wisłostrada o 2 jezdniach jednokierunkowych (każda 3 pasy ruchu) oraz pas awaryjny wraz z budową lub remontem obiektów inżynierskich oraz węzeł Modlińska o 2 jezdniach jednokierunkowych (każda 2 pasy ruchu) bez pasa awaryjnego wraz z wydzielonymi drogami zbiorczo-rozprowadzającymi na odcinku węzeł Wisłostrada, a także przebudowa obiektu przez rzekę Wisłę, tj. Most Grota-Roweckiego.

Inwestycja ma na celu uzyskanie przekroju drogi ekspresowej na odcinku w. Powązkowska i w. Wisłostrada oraz umożliwienie prowadzenia 5 pasów ruchu w każdym kierunku (dwa dla drogi S i trzy dla ruchu lokalnego). Wykonawca przebuduje także skrzyżowania, wzmocni nawierzchnię jezdni i wykona inne niezbędne prace towarzyszące budowie tego odcinka.

Termin realizacji zamówienia to 27 miesięcy od daty podpisania umowy (do czasu realizacji umowy wlicza się również okresy zimowe).

Odcinek węzeł Powązkowska - węzeł Modlińska stanowi II etap inwestycji pn. Przebudowa drogi ekspresowej S8 odcinek węzeł Powązkowska - węzeł Marki (ul. Piłsudskiego). Całkowita wartość projektu to 2,21 mld zł, z czego maksymalna kwota dofinansowania z UE wynosi nieco ponad 2 mld zł.