"Wykonawcy mogli złożyć wniosek o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na jedno lub dwa zadania, natomiast ofertę będą mogli złożyć tylko na jedno zadanie. Wpłynęło 25 wniosków z czego 4 w zakresie zadania I; 6 w zakresie zadania II; 15 w zakresie zadania I i II" - głosi komunikat.

Zadanie I obejmuje projekt i budowę drogi ekspresowej na odcinku węzeł Marki (bez węzła) - węzeł Kobyłka. Ten odcinek chcą budować Budimex, Strabag, Mota Engil i konsorcjum Rubau Polska.

Zadanie II na odcinku węzeł Kobyłka (bez węzła) - węzeł Radzymin Płd. chcą realizować: konsorcjum Mostostalu Kraków, konsorcjum Rubau Polska, konsorcjum Porr Polska, Heilit+Woerner, Mota –Engil Central Europe oraz konsorcjum Societa Italiana per Condotte d'acqua.

Wnioski na realizację obu zadań złożyło 15 podmiotów, m.in. hiszpański Dragados, Mostostal Warszawa, czeski Metrostav, IDS-BUD, konsorcjum Mirbudu, Bilfinger Infrastructure, konsorcjum Astaldi (Włochy) i konsorcjum Salini Polska.

Reklama

"Dostarczone dokumenty będą teraz weryfikowane pod względem spełniania przez wykonawców warunków udziału w postępowaniu. Wykonawcy, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu i uzyskają najwyższą liczbę punktów - przyznawanych zgodnie z procedurą opisaną w ogłoszeniu o zamówieniu, zostaną zaproszeni do składania ofert w kolejnym etapie postępowania. Tylko wykonawcy, którzy zostaną zaproszeni przez zamawiającego będą mogli złożyć oferty, spośród których zostanie wybrana ta najkorzystniejsza" - czytamy dalej.

Podpisanie umowy z wykonawcą planowane jest w styczniu 2014 r. Pierwsze zadanie zostanie zrealizowane w 32 miesiące od dnia podpisania umowy, a drugie w ciągu 36 miesięcy od dnia zawarcia umowy, przy czym w ciągu 32 miesięcy zostanie oddany do ruchu nowy ciąg drogi S8, a 4 m-ce przeznaczone są na remont fragmentu starej DK nr 8. Szacowny koszt inwestycji (wraz z dokumentacją i wykupem gruntów) to ok. 1,1 mld zł.

Cała droga ekspresowa S8 prowadzi z Wrocławia do Białegostoku, przez Sieradz, Piotrków Trybunalski i Warszawę. Odcinek Marki - Radzymin jest fragmentem połączenia Warszawy z Białymstokiem, usprawni także komunikację w aglomeracji warszawskiej, komunikując stolicę z Markami, Zielonką, Kobyłką i Wołominem.