"Mimo, że polski rynek reklamy mobilnej wciąż znajduje się poniżej średniej w regionie, mamy powody do zadowolenia. Dwuipółkrotny wzrost udziału emisji reklam na urządzenia przenośne w ogólnej liczbie kampanii internetowych, który nastąpił na przestrzeni roku, pokazuje, że tempo zmian jest ogromne" powiedział ekspert Gemiusa Michał Włodarczyk, cytowany w komunikacie.

W czwartym kwartale 2012 na ekranach urządzeń przenośnych zostało wyświetlonych średnio 3 proc. emisji reklam internetowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Najwięcej reklam na smartfony i tablety, w stosunku do wszystkich kampanii reklamowych online, wyświetlono na Litwie (4,6 proc.), w Serbii (4,5 proc.) i na Węgrzech (3,8 proc.). W Polsce było to 1,6 proc., czytamy w komunikacie.

>>> Czytaj też: Marki godne zaufania to: Biedronka, Rossmann, Dbam o Zdrowie, H&M

Zdaniem Włodarczyka, rosnące zainteresowanie reklamą mobilną jest odbiciem ogólnorynkowych tendencji w sektorze mobile, które pokazują, że posiadacze urządzeń przenośnych coraz intensywniej korzystają z internetu.

Reklama

Dane pochodzą z raportu AdMonitor, kompleksowego opracowania na temat najpopularniejszych formatów reklamowych, najczęściej reklamujących się w sieci branż oraz trendów w reklamie mobilnej. Raport bazuje na badaniach skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusDirectEffect) oraz danych pochodzących z narzędzia służącego do kompleksowego zarządzania powierzchnią reklamową z (AdOcean). Raport obejmujący 12 krajów Europy Środkowo-Wschodniej jest przygotowywany w cyklach półrocznych od 2011 roku.

>>> Czytaj też: Standard obsługi: ignorowanie klientów może doprowadzić firmę do ruiny