Dziennik Gazeta Prawna

  • Kolejna fala kryzysu w Europie nadejdzie jesienią

Portugalii pewnie nie uda się stanąć do połowy 2014 r. na własnych nogach. Pieniędzy mogą potrzebować też Grecja i Cypr. Czytaj całość >>>

  • Pendolino nie pojedzie przy dużym mrozie
Reklama

Alstom i PKP przygotowały plan uniknięcia czeskich błędów szybkich kolei. Ale producent przyznaje, że większy mróz zatrzyma pociągi Pendolino w zajezdni. Czytaj całość >>>

  • Zapaść budowlanki wykreuje nową falę emigracji

Branża budowlana jest w głębokim dołku. Zatrudnienie w tym dziale gospodarki było w pierwszych pięciu miesiącach tego roku o 38 tys. (o 7,9 proc.) mniejsze niż przed rokiem. Czytaj całość >>>

Rzeczpospolita

  • Dwa miliony bezrobotnych

Jak ustaliła Rz, minister pracy chce odblokowania pół miliarda złotych na aktywną walkę z bezrobociem. Możliwe bowiem, że jesienią bezrobocie znów zacznie rosnąć. Jego poziom, mimo spadków, jest wysoki jak na okres letni, a w urzędach pracy spada liczba ofert.

  • Dobre emocje wygrywają w reklamie

Według badania przeprowadzonego przez dom mediowy Lowe Media, Polacy najbardziej lubią reklamy telewizyjne, które budzą ciepłe emocje i dobre skojarzenia. Ulubioną reklamą respondentów w ostatnim czasie był spot Prince Polo. Dobrze wspominali oni też kampanię Coca-Coli, Rexony i Playa.

  • Bitwa o wolny handel rozpoczęta

Starania o strefę wolnego handlu i inwestycji pomiędzy USA a UE (TTIP) przybierają na sile. W Waszyngtonie rozpoczęły się pierwsze negocjacje w tej sprawie. Według Center for Economic Policy Research, dzięki umowie unijny eksport do USA może wzrosnąć o 28 proc. Europejska gospodarka ma na niej zyskać 119 mld euro rocznie, a Amerykańska – 95 mld. Negocjacje w sprawie strefy wolnego handlu zostały zaproponowane już w 1995 roku przez Leona Brittana.

  • Oszczędzamy, ale nie na gadżetach

W tym roku Polacy zamierzają oszczędzać i ograniczać wydatki, ale mimo to znajdą pieniądze na kupno smartfonu albo tabletu. Dynamika wzrostu sprzedaży tych drugich jest w Polsce aż trzycyfrowa. Firma badawcza IDC spodziewa się, że w tym roku sprzedanych zostanie 1,8 mln tabletów. Według Samsunga, w naszym kraju wciąż ok. 50 proc. sprzedawanych tabletów kosztuje mniej niż 100 euro. Apple ma w Polsce jedynie 10-proc. udział w rynku.

Gazeta Wyborcza

  • Chcą upadłości Kompanii Węglowej

Dawid rzucił wyzwanie Goliatowi. Ogłoszenia upadłości największej górniczej spółki w Europie domaga się Centrala Zaopatrzenia Górnictwa, mała prywatna firma. Poszło o 3 mln zł – pisze „GW”.
Z informacji gazety wynika, że szefowie CZG może nie poszliby do sadu, ale nie mogli doprosić się o przyjęcie kogoś z zarządu węglowego potentata. Chodzi o 3,134 mln zł plus odsetki za zaległości za szyby linowe. CZG otrzymało od KW informację, że aktualna sytuacja finansowa spółki górniczej uniemożliwia terminową spłatę długu, podczas gdy wydłużenie terminu zapłaty do 4 miesięcy oznacza dla CZG bankructwo.

  • 3D. The end?

Przez kiepską oglądalność BBC od listopada rezygnuje z nadawania programów w 3D. Choć telewizorów 3D jest na rynku coraz więcej, nie ma co na nich oglądać – donosi gazeta.
Choć BBC w formacie 3D emitowała seriale, filmy, igrzyska olimpijskie i finał Wimbledonu, to oglądalność tych programów w 3D była nikła i nie przekraczała kilkadziesiąt tysięcy widzów.

  • Dekada na sterydach

Pierwsze dziesięciolecie XXI wieku było rekordowo ciepłe – ogłosiła Światowa Organizacja Meteorologiczna. A także pełne ekstremalnych zjawisk pogodowych. Ponad dwudziestokrotnie wzrosła liczba ludzi, którzy umarli z powodu fali upałów.
Według raportu średnia globalna temperatura ziemi w latach 1881-1890 wyniosła 16,68 stopni, w latach 1941-1950 – 13,95, zaś w latach 2001-2010 – już 14,47 stopni.

Puls Biznesu

  • Dyplomaci pomogą podatkowym patriotom

MSZ ma już zręby nowych reguł udzielania pomocy polskim przedsiębiorcom za granicą. Zasilanie rodzimego budżetu ma być głównym, choć niejedynym, kryterium.

>>> czytaj więcej

  • Odzieżowy No Name idzie na Wschód

Krakowska firma odzieżowa, właściciel marki Cotton Club, wierzy, że po dwóch dekadach od powstania ma jeszcze sporo do powiedzenia na polskim rynku. Obecnie firma na sieć około 200 sklepów w Polsce, ale widzi miejsce dla 400.
Dodatkowo firma planuje ekspansję zagraniczną.