Cena docelowa jednej akcji wędliniarskiej spółki została ustalona na poziomie 17,4 zł.

W dniu wydania raportu warszawski rynek wyceniał akcje TARCZYNSKI na poziomie 11,74 zł, o 48 proc. niższym od wyceny analityków.

„Tarczyński to jeden z najdynamiczniej rozwijających się producentów wyrobów wędliniarskich w Polsce. W ciągu 7 lat Spółka zwiększyła swoje moce produkcyjne wyrobów gotowych 2,5-krotnie do 35,2 tys. ton rocznie. Tarczyński stawia na produkty o wysokiej jakości, z górnej półki cenowej. Sukces firmy potwierdza piąte miejsce pod względem przychodów wśród przedsiębiorstw mięsnych w Polsce, a wykorzystanie mocy produkcyjnych jednego z najnowocześniejszych zakładów w Polsce (w Ujeźdźcu) sięga 95% (całej Grupy 70%). Na zachodzie Europy panuje trend odchodzenia konsumenta od tanich wędlin o niskiej zawartości mięsa. W Polsce analogiczny proces dopiero się rozpoczyna, na czym korzystać będą producenci wyrobów premium, jak Tarczyński. Spadki cen mięsa wieprzowego, jakie mają miejsce od 4Q’12, przekładają się na wzrost rentowności wędliniarzy, którzy z opóźnieniem dostosowują ceny do warunków rynkowych. Spółka ze środków finansowych pozyskanych z emisji (45 mln PLN) zamierza sfinansować rozbudowę zakładu w Ujeźdźcu. Obecnie Tarczyński notowany jest na wskaźnikach P/E’13 9,1x i EV/EBITDA’13 5,2x z odpowiednio 30% i 23% dyskontem do spółek porównywalnych”- napisano w raporcie DI BRE.