Przedmiotem oferty publicznej akcji Mercator Medical było 2.160.850 akcji nowej emisji (serii E). Inwestorzy indywidualni objęli 350.00 akcji, a stopa redukcji tej transzy wyniosła 97,68%. Inwestorom instytucjonalnym zostało przydzielonych 1.810.850 akcji.

Spółka pozyskała z oferty ok. 29,2 mln zł brutto.

Środki finansowe pozyskane z emisji akcji firma przeznaczy na rozbudowę fabryki w Tajlandii (ok. 13 mln zł) oraz na zwiększenie kapitału obrotowego grupy (ok. 17 mln zł).

Nowi akcjonariusze będą posiadać pakiet akcji reprezentujący 25% kapitału zakładowego.

Reklama

Większościowymi akcjonariuszami pozostają dotychczasowi akcjonariusze i jednocześnie założyciele spółki. Doradcą finansowym spółki jest Addventure Sp. z o.o., a oferującym Dom Maklerski BOŚ S.A.

Mercator Medical jest liderem w Polsce oraz jednym z kluczowych graczy w Europie Środkowo-Wschodniej na rynku jednorazowych rękawic medycznych.

W 2012 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 132,2 mln zł, skonsolidowany wynik na działalności operacyjnej oraz EBITDA wyniosły odpowiednio 8,5 mln zł oraz 11,0 mln zł, a zysk netto 8,4 mln zł.