W tym okresie przychody Grupy zwiększyły się o 15,% r/r i wyniosły 50,15 mln LTL (14,52 mln euro).

"Rentowność brutto Grupy za okres 9 miesięcy do 30 września 2013 r. była o ok. 7 pkt proc. niższa niż w analogicznym okresie 2012 r. Główną przyczyną był spadek rentowności ze sprzedaży zbóż ze względu na niższe ceny i wyższe koszty produkcji. Rentowność brutto Grupy zmniejszył dodatkowo spadek unijnych i rządowych dopłat o blisko 1,5 mln LTL (0,434 mln) ze względu na zastosowaną modulację" - czytamy w komunikacie.

Spółka podkreśla jednak, że rentowność brutto sprzedaży mleka zwiększyła się o ponad 17% dzięki wyższym cenom mleka, poprawie wydajności i zwiększeniu liczebności stad.

Agrowill Group AB to jedno z największych na Litwie przedsiębiorstw zajmujących się pierwotną produkcją rolną. Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w 2011 roku.

Reklama