Informacji o wpadkach najbardziej znanych samolotów w ostatnim czasie nie brakowało. Doszło m.in. do dwóch przypadków pożarów akumulatorów, w Bangkoku samolot nie przyjmował energii po podłączeniu zewnętrznego generatora. Z kolei samolot lecący z Toronto do

Warszawy nie został wpuszczony na terytorium Norwegii z powodu usterki systemu identyfikacji maszyny. Dwa z pięciu Dreamlinerów LOT-u latały, mimo że brakowało w nich filtrów paliwa, a samolot z Moskwy do Japonii musiał zawrócić ze względu na awarię… toalety.

Chluba narodowego przewoźnika jest bublem?

- Awarie Boeinga 787, czyli Dreamlinera, nie zdarzają się częściej niż w innych samolotach, ale o nich jest po prostu głośno – mówi Mark Hooper, wiceszef Boeing Comemrcial Airplanes ds. komunikacji i marketingu. – Jest to samolot pełen nowoczesnych technologii, stąd też oczekiwano od niego niezawodności.

Przedstawiciele Boeinga zaprezentowali też najnowsze badania na temat postrzegania Dreamlinera przez polskich pasażerów. Zrobiono je w listopadzie 2013 r. Zapytano m.in., jaki jest – zdaniem respondentów – najbardziej nowoczesny samolot. 44 proc. osób wymieniło właśnie Dreamlinera, kolejny był Airbus 380 – z 7 proc. wskazań.

Padło też pytanie o to, czy lot Dreamlinerem spełnił oczekiwania podróżujących. – Tylko 14 proc. powiedziało, że spodziewali się czegoś więcej – tłumaczy Rob Pollack, wiceszef Boeing Comemrcial Airplanes ds. zarządzania marką. – A warto pamiętać, że wymagania wobec tej maszyny były niesamowicie wyśrubowane. Wiele osób mówiło nam, że była to najbardziej przyjemna podróż w ich życiu.

Z Warszawy Boeingi 787 latają do Pekinu, Chicago, Nowego Jorku i Toronto. – Coraz częściej zdarza się, że na trasie z Pekinu do Londynu pasażerowie wybierają lot Dreamlinerem do Warszawy i tu się przesiadają – opowiadają przedstawiciele Polskich Linii Lotniczych LOT. – To zupełnie nowa sytuacja na rynku. 

>>> Dreamliner jest mniej awaryjny, niż się powszechnie uważa. LOT broni Dreamlinerów. Czytaj więcej