"Poprawa stabilności finansowej grupy zwiększa też możliwość wypłaty dywidendy. Zarząd spółki nie wyklucza takiej rekomendacji" - powiedział Depta, cytowany w komunikacie.

Z zysku za 2012 r. Ferro wypłaciło dywidendę wysokości 5,07 mln zł, co dało o,24 zł na jedną akcję.

Skonsolidowany zysk netto grupy Ferro za 2013 rok wyniósł 21,8 mln zł wobec 17,4 mln uzyskanych rok wcześniej przy przychodach odpowiednio 270,2 wobec 276,1 mln zł w roku poprzednim.

Ferro podało, że pomimo niesprzyjających warunków makroekonomicznych w 2013 roku grupa, w porównaniu do danych za 2012 rok, odnotowała znaczący wzrost wskaźników finansowych, w tym: EBITDA o 15,8 proc. (z 30,2 mln do 35 mln), poprawę rentowności netto o prawie 2 pkt proc. (z 6,3 proc. do 8,1 proc.) i EPS - skonsolidowany zysk na akcję wyniósł 1,04 zł i był wyższy aż o 26,8 proc. w porównaniu do roku ubiegłego.

Reklama

Wiceprezes poinformował, że dobre wyniki za 2013 r. Ferro zawdzięcza strategii, której nadrzędnym celem w ub. roku była optymalizacja produkcji i zakupów, dywersyfikacja źródeł zaopatrzenia oraz dalsza redukcja kosztów finansowych.

"Potwierdzeniem mocnej pozycji Grupy w obszarze Europy Środkowo-Wschodniej są aktualne dane segmentowe w przekroju geograficznym i produktowym, które kształtują się następująco: rynek polski 47 proc., rynek czeski 29 proc., słowacki 8 proc. i rumuński 7 proc. sprzedaży" – podała spółka.

Pozostałe rynki miały 9 proc. udział w skonsolidowanych przychodach. W ujęciu produktowym największy udział w przychodach uzyskały baterie i akcesoria łazienkowe (56 proc.) oraz zawory (33 proc.).

Ferro to jeden z największych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej producent i dystrybutor techniki sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej. Spółka jest również przedstawicielem na rynku polskim znanych włoskich firm - producenta armatury przepływowej, spółki Caleffi oraz La Torre. Ferro jest notowane na rynku głównym warszawskiej giełdy od kwietnia 2010 r.