Cena ma wagę 90 proc. przy wyborze najkorzystniejszej oferty.

"Do łódzkiego Oddziału GDDKiA wpłynęło 11 ofert. Najtańszą ofertę w wysokości blisko 177,9 mln zł złożyło konsorcjum firm Strabag i Heilit+Woerner. Przewidywany termin podpisania umowy to jesień 2014 r." - czytamy w komunikacie.

Druga najtańsza oferta należała do konsorcjum PRDiM Czartki, PBDiM Mińsk Mazowiecki oraz PRM Mosty Łódź i była warta 183,15 mln zł brutto. Trzecia - do konsorcjum spółek z grupy Max Bogl (189,89 mln zł brutto). Ofertę złożył też m.in. Budimex (223,03 mln zł brutto).

Większość oferentów, w tym trzech najtańszych, zaproponowała 19-miesięczny termin realizacji oraz 10 lat gwarancji na wykonane prace. Trzy podmioty zadeklarowały 5-7 lat gwarancji.

Reklama

Obwodnica Wielunia w ciągu drogi krajowej nr 8 będzie miała 13,2 km długości, a jej podstawowym zadaniem będzie wyprowadzenie ruchu tranzytowego (głównie ciężkiego) z ciasnego centrum miasta. Trasa będzie miała klasę GP, czyli główna ruchu przyśpieszonego. W tym przypadku zastosowane zostanie rozwiązanie "doskonale sprawdzające się w Skandynawii", czyli układ 2+1. Oznacza to, że jezdnia będzie miała 3 pasy ruchu po 3,5 metra szerokości każdy, dwa w jednym kierunki i jeden w przeciwnym (naprzemiennie), podała również Dyrekcja w komunikacie.

W ramach inwestycji zbudowane zostaną trzy węzły drogowe: "Biała", "Raczyn" i "Jodłowiec", 8 wiaduktów, 8 mostów i 2 przejazdy gospodarcze.

>>> Polecamy: Obwodnica Wielunia – zobacz plany budowy (mapa)