"Przedmiotem zamówienia jest budowa autostrady A1 długości o długości 15,150 km z nawierzchni betonowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie. Zamówienie będzie realizowane w systemie buduj. Termin realizacji zadania wynosi 30 miesięcy od daty podpisania umowy" - czytamy w komunikacie.

Złożono 11 ofert. Druga najtańsza należała do konsorcjum Polaqua i Dragados - była ona warta 652,18 mln zł, a trzecia do Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor (668,55 mln zł). Ofertę złożył też m.in. Budimex (687,09 mln zł). Zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia kwotę w wysokości: 843,54 mln zł brutto.

Kryterium oceny ofert są cena (90 proc.) i okres gwarancji (10 proc.).

To postępowanie jest jednym z czterech przeprowadzanych dla zadania "Budowa autostrady A1 z Rząsawa – Pyrzowice".

Reklama

"Najbliższe otwarcie dla odcinka H od węzła Zawodzie (bez węzła) do węzła Woźniki (z węzłem) nastąpi 20 lutego br. Dla odcinków: G od węzła Blachownia (bez węzła) do węzła Zawodzie (z węzłem) oraz F od węzła Rząsawa (z węzłem) do węzła Blachownia (z węzłem) termin składania ofert został wyznaczony w marcu br." - czytamy dalej.

GDDKiA przypomina, że odcinek A1 z Rząsawy do Pyrzowic o łącznej długości 56,9 km został umieszczony w załączniku nr 5 do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015, stanowiącym listę inwestycji realizowanych w nowej perspektywie finansowej UE 2014-2020, dla których postępowania przetargowe na wybór wykonawców robót są uruchamiane od 2013 r.

Wybudowanie autostrady A1 na odcinku Rząsawa - Pyrzowice, połączy zrealizowane już fragmenty autostrady A1 w woj. łódzkim i dalsze odcinki na północy kraju, z południową granicą państwa, z miastami aglomeracji śląskiej, Portem Lotniczym Katowice w Pyrzowicach oraz odciąży Częstochowę z ruchu tranzytowego.

>>> Czytaj też: Nocna promocja na autostradzie. Rząd ma pomysł na rozładowanie korków na A1