„(…) W naszym planie strategicznym BIG 2018 postawiliśmy sobie jasne cele. Siła i wyniki naszych marek dowodzą, że znowu liczymy się w przemyśle winiarskim i alkoholi mocnych. Wyniki działalności spełniają nie tylko nasze ambicje i pozostają w zgodzie z planem działań, ale przede wszystkim umacniają nas w przekonaniu, że zdołamy zrealizować nasze założenia. Rozpoczęliśmy działania związane z racjonalizacją i optymalizacją naszych działalności. Staliśmy się prężną grupą międzynarodową, dostosowaną do wymogów rynku, silną posiadanymi markami, co zapewni nam szybki, trwały i korzystny rozwój" – powiedział Reynaud, cytowany w komunikacie.

Jak podano, rok 2014 był poświęcony normalizacji sytuacji Grupy Belvédère i proces ten aktualnie dobiega końca.

Belvédère zamierza w pełni zrealizować założenia swej strategii odstąpienia od działalności niestrategicznych i skupienia się na działalności podstawowej, zgodnie z założeniami planu strategicznego na lata 2015-2018. W świetle pierwszych dostępnych szacunków, Belvédère potwierdza, że jej podwójny cel w zakresie rentowności w 2014 r. to: wskaźnik EBITDA w II półroczu 2014 r. co najmniej równy temu w I półroczu 2014 r. (1,9 mln euro), dodatni wynik bieżącej działalności operacyjnej, bez uwzględnienia rezerwy na niepowtarzającą się utratę wartości zapasów i należności z tytułu dostaw i usług" – czytamy w komunikacie.

Poza tym, satysfakcjonujące wyniki działalności operacyjnej, szczególnie w II półroczu roku obrotowego oraz pozyskiwanie kolejnych udziałów w rynku, jeśli chodzi o działalność podstawową, sprawiają, że Belvédère może być spokojna o osiągnięcie założeń dotyczących wzrostu, zawartych w planie strategicznym na lata 2015 – 2018, podkreślono również.

Reklama

Według strategii Back in the Game 2018 celem na rok 2018 jest osiągnięcie marży EBITDA na poziomie 12-15% oraz wzrost działalności podstawowej o 25-35%. Obszarami strategicznymi być wódka, William Peel, Marie Brizard oraz Fruits & Wine, a kluczowymi rynkami Francja, Polska i kraje bałtyckie, Stany Zjednoczone, Hiszpania, Brazylia.

Belvédère jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija - w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.