"W 2015 r. będziemy skupiać się w dwóch obszarach geograficznych - Polska oraz kraje na południowym-wschodzie Europy oraz Niemcy i Austria. Na inwestycje w nowe sklepy planujemy wydać ok. 150 mln zł, a powierzchnia wzrośnie o 90 tys. m2, czyli ok. 30%" - powiedział Nowjalis na konferencji prasowej.

Wiceprezes dodał, że strategicznymi rynkami dla spółki nie są obecnie Turcja, Rosja oraz Ukraina, choć nie oznacza to rezygnacji z rozwoju długoterminowego. Pojawi się natomiast pierwsze 10 sklepów w Bułgarii, gdzie docelowo będzie ich ok. 50. Wyliczył także, że w latach 2015-2017 spółka otworzy 500 nowych sklepów o powierzchni 268 tys. m2.

"Na koniec 2017 r. chcemy posiadać łącznie 1166 sklepów o łącznej powierzchni 5 605 tys. m2. Na koniec 2014 r. było to odpowiednio 729 sklepów o powierzchni 395 tys. m2, co oczywiście oznacza, że będą także zamknięcia" - wyjaśnił Nowjalis.

Podkreślił przy tym, że spółka podtrzymuje swoje plany skokowego wzrostu skali działania, przy jednoczesnym utrzymaniu bardzo wysokiej rentowności oraz stopy zwrotu z kapitału własnego.

Reklama

"Zarząd spółki zakłada na rok 2015 rentowność operacyjną EBIT na poziomie 12% i rentowność netto na poziomie 10%. Natomiast stopa zwrotu z kapitału własnego (ROE) pozostanie w tym roku powyżej 30%. Tempo wzrostu przychodów ze sprzedaży w 2015 r. powinno przekroczyć 40%" - wskazał Nowjalis.

W ocenie zarządu, sytuacja finansowa jest na tyle dobra, że spółka będzie chciała wypłacić dywidendę za rok 2014.

"Myślę, że będzie to między 2 a 3 zł na akcję" - zapewnił prezes i największy udziałowiec spółki, Dariusz Miłek.

Mimo stabilnej sytuacji finansowej CCC liczy się z możliwością pozyskania finansowania zewnętrznego na potrzeby inwestycyjne. Zdaniem zarządu, jest to tania forma zdobycia kapitału, szczególnie w obecnej sytuacji nadpłynności w sektorze bankowym.

"Otrzymujemy coraz atrakcyjniejsze propozycje, więc możliwe, że zwiększymy nasze zadłużenie bankowe, mimo, że nie wykorzystujemy obecnych limitów. W II połowie roku pomyślimy natomiast o ewentualnej emisji obligacji" - wyjaśnił Nowjalis.

W I-IV kw. 2014 r. spółka miała 422,76 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 125,22 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2.011,89 mln zł w porównaniu z 1.643,14 mln zł rok wcześniej.

Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.