— Strategia telefonii Dialog zakłada skok technologiczny, który powinien nam dać przewagę konkurencyjną na rynku — mówi Piotr Mazurkiewicz, prezes Telefonii Dialog. Operator jest spółką zależną koncernu KGHM.

Dialog szacuje, że 420 mln zł wystarczy na wybudowanie od 350 tys. do 420 tys. abonenckich łączy internetowych. Szacunkowy koszt łącza jest więc dużo niższy niż w prognozach przedstawianych przez Telekomunikację Polską.

Dzięki światłowodom Dialog chce zaoferować łącza internetowa działające z prędkością 100 Mb/s, telewizję z gniazdka telefonicznego wysokiej rozdzielczości, wideo na żądanie i np. gry sieciowe. Zarząd operatora podkreśla, że inwestycje w światłowody są skalowalne, co oznacza, że ich poziom będzie dostosowany do popytu.

Dialog planuje, że w ciągu siedmiu lat zwiększy swe przychody do 900 mln zł. Przychody od klientów biznesowych chce w tym czasie podwoić do 220 mln zł.

Reklama

Piotr Mazurkiewicz zapowiedział, że firma na razie chce nadal rozwijać usługi telefoniczne i internetowe świadczone z wykorzystaniem sieci TP (WLR BSA), ale gotowa jest je zaniechać, gdy przestaną się opłacać. Przypomnijmy, że tp dąży do skokowego podniesienia ceny hurtowej jaką płacą jej operatorzy za WLR i BSA. Regulator nie chce się zgodzić na te podwyżki. — WLR i BSA nie korespondują z celami strategii, jakie chcemy osiągnąć na własnej sieci. Być może stworzymy dla nich osobną markę — mówił prezes Mazurkiewicz.

Aby zrealizować plany inwestycyjne Dialog z zewnętrznych źródeł będzie musiał zdobyć ponad 320 mln zł. Z wstępnie zaplanowanej na połowę 2009 roku publicznej oferty, która obejmie do 25 proc. akcji spółki TD chce uzyskać na inwestycje 150 mln zł. Pozostałe środki mają pochodzić z funduszy własnych, kredytów bankowych (do 160 mln zł) i ewentualnie pomocy unijnej.

Tomasz Świderek

tomasz.swiderek@infor.pl


Pisaliśmy o tym :
Telekom musi mieć w ofercie telewizję internetową
GP nr205/2008