"Od dzisiaj LOT będzie wykonywał 5 rejsów tygodniowo do Lublany i aż 6 do Luksemburga. Dzięki krótkim i wygodnym przesiadkom na warszawskim Lotnisku Chopina, jest to oferta nie tylko dla pasażerów z Warszawy, ale także dla rozpoczynających swoją podróż w wielu innych miastach w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej" - czytamy w komunikacie.
Przewoźnik zakłada, że oba kierunki będą cieszyły się popularnością zarówno wśród pasażerów podróżujących w celach turystycznych jak i biznesowych.
"Do tej pory ani Lublana, ani tym bardziej Luksemburg nie miały dobrego połączenia z Polską i Środkowo-Wschodnią częścią Europy. Postanowiliśmy to zmienić. Od dziś LOT oferuje najkrótszą i najwygodniejszą podróż do tych miejscowości dla tysięcy pasażerów, którzy do tej pory zmuszeni byli do podróżowania przez wielkie i zatłoczone huby w Zachodniej Europie" - powiedział dyrektor biura komunikacji w PLL LOT Adrian Kubicki, cytowany w komunikacie.
Połączenia do Luksemburga realizowane będą nowoczesnymi samolotami Embraer 170 i 175, natomiast do Lublany regularne połączenia wykona Bombardier.
"Tylko do końca marca LOT będzie operował w aż 18 nowych kierunkach, między innymi do Aten, Charkowa, Kluż Napoki, Nicei, Połągi oraz Koszyc. Z początkiem maja pasażerowie będą mogli wybrać się po raz pierwszy z LOT-em do starożytnych miast chorwackich Splitu i Zadaru" - czytamy także.
Połączenie z PKP?
Rząd ma nietypowy pomysł na to, jak pomóc narodowym liniom lotniczym. Rozważa połączenie Polskich Linii Lotniczych LOT (PLL LOT) z firmą kolejową - PKP Intercity lub PKP Cargo. Jak podała Rzeczpospolita, wśród propozycji jest także dofinansowanie LOT przez kolej.
W ten sposób resort chciałby wzmocnić spółkę, która po raz kolejny znalazła się w trudnej sytuacji finansowej. Strata netto za ubiegły rok szacowana jest na 250 mln zł.
Oficjalnie resort skarbu nie chce potwierdzić, czy bierze pod uwagę taki scenariusz.
"W MSP trwają analizy dotyczące przyszłości PLL LOT przy założeniu utrzymania przez Skarb Państwa kontroli nad spółką. Dziś za wcześnie, by mówić o konkretnych rozwiązaniach poza jednym: spółce potrzebne jest wsparcie kapitałowe, by umożliwić jej pełny powrót na rynek i rozwój" - dowiedziała się gazeta w Ministerstwie Skarbu Państwa.
>>> Czytaj też: Mocarstwowe plany tanich linii. Ryanair negocjuje z Szymanami