„Za spadek odpowiada niepodstawowa działalność w Polsce oraz sprzedaż marek własnych wina różowego we Francji. Spadek sprzedaży w tych dwóch niskomarżowych działach nie poddaje w wątpliwość potencjału grupy do generowania znaczącego wzrostu EBITDA w 2016" – czytamy w raporcie.

Według informacji, podstawowa działalność grupy w Polsce wygenerowała ponad 20% wzrost r/r w II kwartale do 16,6 mln euro, napędzana dynamiką sprzedaży segmentu handlu nowoczesnego oraz dzięki pozytywnym efektom rekonfiguracji podejścia do segmentu handlu tradycyjnego.

W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku całkowita sprzedaż w Polsce (z działalności podstawowej i niepodstawowej) spadła o 9,1% do 70,1 mln euro, z dynamiką działalności podstawowej na poziomie 4% i spadkiem w segmencie niepodstawowym o 16%.

"Wzrosty sprzedaży z podstawowej działalności we Francji i Polsce wzmacniają naszą wiarę w zyskowny model wzrostu oraz strategię marketingową. W Polsce widzimy zwrot ku solidnej dynamice wzrostu, a działalność niepodstawowa powinna być zyskowna w 2016. Marki będące filarami grupy zanotowały znaczące wzrosty udziału rynkowego. Z kolei wyniki w innych regionach geograficznych potwierdzają słuszność multiregionalnego modelu działania" - powiedział CEO of Marie Brizard Wine & Spirits Jean-Noël Reynaud, cytowany w komunikacie.

Marie Brizard Wine & Spirits, wcześniej funkcjonująca jako Belvédère, jest grupą działającą w sektorze win i alkoholi mocnych, obecną w Europie i w Stanach Zjednoczonych, opartą na silnych spółkach lokalnych. Grupa posiada portfel znaczących marek alkoholi mocnych, które rozwija - w szczególności Sobieski, William Peel i Marie Brizard.

(ISBnews)