- To są branże, które polskim firmom pomogą rozwijać się szybciej i lepiej - mówi Bartosz Sokoliński, dyrektor Biura Rozwoju i Innowacji ARP S.A.

W ocenie ARP z tych branż najbardziej rozwiniętą jest tworzenie gier wideo. - Mamy wiele firm, które są liderami, nie tylko w Polsce, są one rozpoznawalne na świecie - komentuje Sokoliński.

Dlaczego ARP stawia na też przemysł kosmiczny, skoro mamy tylko trzysta firm, które w jakimś stopniu są zaangażowane w rynek technologii kosmicznych? Ostatnio na tym polu mamy duże sukcesy, z którymi najbardziej kojarzona jest Astronika. Firma zaprojektowała i wykonała urządzenie, które, w ramach misji NASA InSight, dokona historycznego zagłębiania się 5 metrów pod powierzchnię Marsa i zbada właściwości jego gruntu. „Kret” będzie pierwszym kompletnym systemem dostarczonym na tak istotną misję przez polski przemysł.

Reklama

Na początku marca trzy konsorcja regionalne podpisały wspólnie z Agencją Rozwoju Przemysłu porozumienie o utworzeniu inkubatora biznesowego Europejskiej Agencji Kosmicznej (ESA). To powinno przyspieszyć rozwój tego przemysłu w Polsce.