Zysk operacyjny wyniósł 8,86 mln zł wobec 4,37 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 59,88 mln zł w III kw. 2021 r. wobec 51,73 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I-III kw. 2021 r. spółka miała 15,9 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 4,45 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 154,77 mln zł w porównaniu z 129,72 mln zł rok wcześniej.

Sprzedaż e-commerce przez własne platformy w pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 roku wyniosła 30,4 mln zł (+24,8% r/r).

EBITDA wyniosła 28,6 mln zł, co oznacza wzrost o 66% r/r.

"Rekordowe wyniki są na pewno powodem do satysfakcji, nie osiadamy jednak na laurach gdyż otoczenie biznesowe jest dość trudne. Będziemy nadal stawiać na sprawdzone rozwiązania i kontynuować naszą strategię, jedynie lekko ją modyfikując pod kątem zmieniających się czynników makroekonomicznych. Tradycyjnie przed sezonem jesienno-zimowym i w związku z nowymi otwarciami sklepów oraz ogólnym wzrostem sprzedaży zwiększyliśmy poziom zapasów o ponad 10 mln zł (kw/kw). Osłabienie złotego również będzie miało w najbliższym kwartale pozytywny wpływ na nasze wyniki, jednak dłuższe utrzymywanie się wysokiego kursu dolara może mieć przełożenie na niższe marże w przyszłym roku" - powiedział prezes Adam Skrzypek, cytowany w komunikacie.

Na koniec III kw. 2021 r. powierzchnia handlowa wyniosła 18 537 tys. m2 (-4% r/r). Sieć salonów marki Esotiq liczyła 303 salony, w tym 240 franczyzowych oraz 63 własnych.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2021 r. wyniósł 16,02 mln zł wobec 3,04 mln zł zysku rok wcześniej.

Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.

(ISBnews)