Zysk operacyjny wyniósł 211,66 mln zł wobec 146,51 mln zł zysku rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 1 006,11 mln zł w III kw. 2022 r. wobec 536,88 mln zł rok wcześniej.

Reklama

W I-III kw. 2022 r. spółka miała 4,32 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 21,14 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 1 823,87 mln zł w porównaniu z 844,56 mln zł rok wcześniej.

EBITDA wyniosła 192,4 mln zł w I-III kw. br. wobec 177 mln zł EBITDA w trzech kwartałach 2021 r. Na prezentowane wyniki istotny wpływ miały ujemne różnice kursowe, które wyniosły 194,8 mln zł. Bez uwzględniania różnic kursowych przewoźnik miał 387,1 mln zł EBITDA oraz 199,1 mln zł zysku netto, podała spółka.

"Przychody Enter Air w trzech kwartałach 2022 r. wyniosły 1 823,9 mln zł, o 116% więcej od 844,6 mln zł w analogicznym okresie 2021 r. W porównywalnym okresie przed pandemią Covid-19, czyli w trzech kwartałach 2019 r. przychody spółki wyniosły 1 343,6 mln zł, co oznacza wzrost w obecnym roku o prawie 36%. W samym III kwartale bieżącego roku przychody Enter Air przekroczyły 1 mld zł i były o 87,4% wyższe od III kw. 2021 r. Tym samym spółka pobiła rekordowy rok 2019, mimo tego, że według oficjalnych analiz rynek był około 18% poniżej poziomu roku 2019. Zdecydowany wzrost przychodów związany był przede wszystkim z ustępującą pandemią Covid-19, oraz faktem że turyści chętnie po zniesieniu restrykcji wracają do wakacji za granicą" - czytamy w komunikacie.

"W przyszłym roku chcemy więcej latać z Europy Zachodniej. Już teraz notujemy znaczący wzrost przychodów z zagranicy, zamierzamy mocniej zaznaczyć swoją obecność na rynkach skandynawskich i niemieckojęzycznych, gdzie zyskujemy coraz większą rozpoznawalność i jesteśmy doceniani za swoją solidną jakość" - powiedział członek zarządu spółki Grzegorz Polaniecki, cytowany w komunikacie.

W sezonie letnim spółka wykorzystywała całą dostępną flotę 25 samolotów (23 samoloty Boeing 737-800 oraz 2 maszyny 737 MAX 8) oraz dwie dodatkowe maszyny wynajęte na zasadzie wet-lease. W Polsce Enter Air realizował połączenia dla największych touroperatorów i jednocześnie swoich wieloletnich partnerów. Przed rozpoczęciem sezonu przewoźnik podpisał umowy czarteru na sezon Lato 2022 i Zima 2022/23 z TUI Poland (o szacunkowej wartości 543,3 mln zł), Coral Travel Poland (o szacunkowej wartości 312,6 mln zł) oraz Rainbow Tours (o szacunkowej wartości 159,5 mln zł). Enter Air współpracuje także z Itaka Holdings, podano również.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2022 r. wyniósł 27,18 mln zł wobec 16,62 mln zł straty rok wcześniej.

Enter Air jest największą prywatną linią lotniczą działającą w Polsce. Przewoźnik posiada sześć stałych baz operacyjnych w Warszawie, Katowicach, Poznaniu, Wrocławiu, Paryżu i Zurychu oraz kilka baz sezonowych. Jest notowany na GPW od 2015 r.

(ISBnews)