"Do końca roku chcemy mieć 90 stacji podłączonych do sieci Avia, a podpisanych umów prawdopodobnie będzie około 100" - powiedział Kuropatwa podczas telekonferencji.

Na koniec trzeciego kwartału br. w sieci Avia zarządzanej przez Unimot [w tym roku do sieci Avia zaczęły być także włączane stacje należące do Grupy Pieprzyk - ISBnews] znajdowało się 76 stacji.

Reklama

"W czwartym kwartale planujemy podłączać do sieci kolejne stacje, w tym dwie duże stacje własne, w Bielsku-Białej i Zakopanem. Jesteśmy na dobrej drodze do realizacji planu 200 stacji Avia na koniec 2023 roku" - dodał Kuropatwa.

Zapowiedział również w najbliższym czasie wprowadzenie karty flotowej, jak również umacnianie konceptu gastronomicznego Eat&Go, który wpływa na wzrost marży pozapaliwowej.

W III kw. 2021 r. zysk EBITDA segmentu stacji paliw Unimotu wyniósł 1,4 mln zł, w porównaniu do 0,8 mln zł straty rok wcześniej.

"Cieszy nas również systematyczny wzrost średniego wolumenu sprzedaży na stację" - podsumował wiceprezes.

W III kw. było to już średnio 212 tys. litrów na miesiąc, o 16% więcej niż w całym 2020 r. (183 tys. litrów na miesiąc).

Unimot specjalizuje się w obrocie olejem napędowym, biopaliwami, gazem płynnym (LPG), gazem ziemnym (w tym LNG) oraz energią elektryczną. Jako członek międzynarodowego stowarzyszenia Avia International, od 2017 roku rozwija w Polsce sieć stacji paliw pod marką Avia. W 2020 r. spółka weszła na rynek fotowoltaiki z marką Avia Solar. W marcu 2017 r. spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW po przejściu z NewConnect. Spółka miała 4,82 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2020 r.

(ISBnews)