Poznański zakład Volkswagena wyprodukuje elementy dla aut elektrycznych [ZDJĘCIA]
Odlewnia Volkswagen Poznań poinformowała w czwartek o pozyskaniu zlecenia na produkcję elementów dla samochodów elektrycznych. Poznański zakład należy do największych tego typu w Europie, w tym roku świętuje swoje 20-lecie.
.
1
Z Poznania do fabryk na całym świecie wyjeżdżają części do samochodów wszystkich marek wchodzących w skład koncernu. Głównym produktem odlewni są obudowy przekładni kierowniczych i głowice cylindrowe. W zakładzie pracuje ponad 1,1 tys. osób. Roczna produkcja to około 4,5 mln odlewów.
Na zdjęciu: Hala produkcyjna w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
2
Prezes zarządu Volkswagen Poznań (VWP) Jens Ocksen poinformował w czwartek, że w ostatnich tygodniach zakład uzyskał zlecenie na produkcję obudowy przekładni dla modułowej platformy podłogowej MEB do budowy samochodów elektrycznych. Produkcja 500 tys. odlewów rocznie rozpocząć się ma w 2019 roku.
Na zdjęciu: Produkcja głowic silnikowych w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
3
"Bardzo zależało nam na pozyskaniu tego zamówienia. Mamy świadomość, że udział komponentów odlewanych jest dużo większy w silniku klasycznym, niż w silniku elektrycznym, ale nie powinniśmy na razie się zbytnio obawiać przyszłości. Klasyczne napędy będą potrzebne jeszcze przez długi czas” – powiedział.
Na zdjęciu: Sprawdzanie i obróbka odlewów w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
4
Dyrektor Odlewni VWP Thomas Kreuzinger – Janik powiedział że pozyskanie zlecenia na produkcję elementów dla samochodu elektrycznego jest dla zakładu bardzo ważne.
Na zdjęciu: Sprawdzanie i obróbka głowic cylindrowych w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
5
"Staramy się też o kolejne zlecenia. Chodzi m.in. o głowice cylindrów dla nowoczesnych silników benzynowych EVO Volkswagena, silników o pojemności 1,0 i 1,5 litra. Jeśli uda nam się zdobyć te zamówienia, wówczas zainwestujemy w park maszynowy – powiedział.
Na zdjęciu: Sprawdzanie i obróbka głowic cylindrowych w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
6
Odlewnia Volkswagen Poznań jest trzecią największą odlewnią w koncernie Volkswagen i jedną z największych odlewni w Europie. Co trzeci samochód wyprodukowany w każdej z fabryk koncernu posiada część wyprodukowaną w poznańskiej odlewni.
Na zdjęciu: Sprawdzanie i obróbka głowic cylindrowych w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
7
W zakładzie produkowane są głowice cylindrowe do silników, obudowy przekładni kierowniczej, wsporników przedniej osi zawieszenia, pokrywy głowic cylindrowych oraz obudowy sprzęgła i skrzyni biegów. Części wytwarzane w stolicy Wielkopolski są wysyłane między innymi do Niemiec, Czech, Chin, Indii, RPA oraz Argentyny.
Na zdjęciu: Hala produkcyjna w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
8
Miniony rok Odlewnia VWP zakończyła wynikiem 4,47 miliona wyprodukowanych odlewów, tj. o 26 proc. więcej niż w roku 2015, zużywając tym samym ponad 30 tys. ton aluminium. Dotychczasowe nakłady inwestycyjne przekroczyły 370 mln euro, planowane są kolejne inwestycje o wartości około 20 mln euro.
Na zdjęciu: Hala remontowa w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
9
Jens Ocksen podkreślił, że choć odlewnia działa w centrum miasta, stara się być „zielonym” zakładem. W styczniu uruchomiła projekt wykorzystania ciepła odpadowego z procesu produkcji sprężonego powietrza do podgrzewania wody w miejskiej sieci ciepłowniczej. Ciepło odzyskane z procesów sprężania pozwala na ogrzewanie ponad 30 budynków wielorodzinnych w sąsiedztwie odlewni.
Na zdjęciu: Transport płynnego aluminium w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
10
Volkswagen Poznań to fabryka samochodów użytkowych i komponentów. Koncern w Wielkopolsce posiada cztery zakłady. W Poznaniu produkowane są modele VW Caddy i VW Transporter. W październiku 2016 otwarto nową fabrykę modelu Crafter w Białężycach k. Wrześni. Spółka zatrudnia ponad 10,8 tys. osób.
Na zdjęciu: Surowiec - aluminium w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
11
Na zdjęciu: Piec odlewniczy do aluminium w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
12
Na zdjęciu: Piec odlewniczy do aluminium w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski
13
Na zdjęciu: Ekspozycja części odlewanych w odlewni koncernu Volkswagen AG w Poznaniu
rpo/ dym/
fot. (mr) PAP/Marek Zakrzewski
PAP / Marek Zakrzewski