Nowa mobilność
Potencjał nowej mobilności w Unii Europejskiej, także w Polsce, widzimy już dzisiaj choćby po rynku baterii litowo-jonowych – stanowią 3 procent wartości polskiego eksportu. Sektor transportu ciężkiego wytwarza 7 proc. PKB i zapewnia 700 tys. miejsc pracy. Sektor motoryzacyjny to kolejne 400 tys. miejsc pracy - wylicza nasz rozmówca. W jego opinii, w obszarze nowej mobilności Komisja Europejska gra obecnie na dwa fronty: z jednej strony utrzymuje bardzo ambitne cele długookresowe, a jednocześnie wydłuża o trzy lata termin realizacji celów krótkookresowych. – To nie jest dobre dla przemysłu, który potrzebuje w Unii Europejskiej jasnej strategii – podkreśla Aleksander Rajch.
Przemysł w Unii Europejskiej
Organizowane na GPW przez BSP spotkanie “Clean Industry - Securing European Economic Competitiveness” połączyło przedstawicieli podmiotów sektora przemysłowego, energetycznego, finansowego i transportowego z przedstawicielami administracji rządowej i aktorami sceny unijnej - w chwili rozpoczęcia nowego cyklu instytucjonalnego na poziomie unijnym, w tym prac nad nowymi inicjatywami legislacyjnymi. Z racji sprawowania przez Polskę prezydencji w Radzie Unii Europejskiej rodzimi przedsiębiorcy i ich doradcy mają szansę wpływać na agendę unijną.