Warszawa, 17.04.2019 (ISBnews) - Artifex Mundi odnotowało 10,47 mln zł skonsolidowanej straty netto w 2018 r. wobec 3,59 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

We wcześniejszym raporcie spółka podała, że jej szacunkowa skonsolidowana strata netto wyniosła 10,5 mln zł. 

Strata operacyjna wyniosła 12,89 mln zł wobec 4,8 mln zł straty rok wcześniej.

"Chociaż chcielibyśmy, by było inaczej, miniony rok był dla Artifex Mundi S.A. drugim z rzędu, w którym życie boleśnie zweryfikowało nasze plany rozwojowe. Przebudowa firmy, którą kontynuujemy, okazuje się trudniejsza i bardziej mozolna, niż zakładaliśmy nawet w pesymistycznych scenariuszach. Rok zamykamy zatem serią trudnych decyzji o cięciach i jeszcze mocniejszej koncentracji środków firmy na kilku kluczowych inwestycjach" - napisał prezes Tomasz Grudziński w liście do akcjonariuszy. 

"2018 r. zakończyliśmy z 20,1 mln zł przychodów, 12,9 mln zł straty operacyjnej i 10,5 mln zł straty netto. Podobnie jak w 2017 roku, również ubiegłoroczny wynik został obciążony zdecydowanie wyższymi od zakładanych kosztami prowadzonej od 2015 r. transformacji Artifex Mundi z producenta gier HOPA w dewelopera i wydawcę gier z atrakcyjnym portfelem tytułów w sprzedaży i realizacji. Biorąc pod uwagę postępy tej transformacji oraz relację naszych możliwości finansowych i strukturalnych w stosunku do nakładów potrzebnych do ukończenia prowadzonych przez nas projektów, zdecydowaliśmy się na znacznie głębszą przebudowę portfela inwestycyjnego. W wyniku finansowym za 2018 r. ujęliśmy koszty anulowanych projektów, których dokończenie w aktualnych realiach biznesowych byłoby niemożliwe lub w najlepszym razie bardzo ryzykowne. Uważamy, że jest to najlepsza droga do stworzenia warunków do sukcesu produkcji, które są dla nas kluczowe" - czytamy także. 

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 20,12 mln zł w 2018 r. wobec 20,52 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym strata netto w 2018 r. wyniosła 12,03 mln zł wobec 4,52 mln zł straty rok wcześniej.

Artifex Mundi jest wydawcą oraz producentem gier przygodowych. Zadebiutował na rynku głównym GPW w listopadzie 2016 r.

(ISBnews)