"Popyt na nasze usługi pozostaje stabilny pomimo wzrostu cen i nie sądzimy, by to się miało zmienić w kolejnych kwartałach. [...] Mamy pozytywne 'view' nie tylko na ten rok, ale i w perspektywie średnioterminowej" - powiedział Józefiak podczas telekonferencji.

"Oczekujemy silnego popytu na kolejne kwartały i kolejne lata. Dlatego zwiększyliśmy plany otwarć i nie wykluczamy, że w kolejnych miesiącach będą kolejne decyzje o rozwoju organicznym klubów, bo otoczenie takie myślenie wspiera" - dodał.

W prezentacji spółka podała, że capex na rozwój organiczny przewidywany jest na poziomie ok. 110 mln zł w 2023 r.

"Obserwujemy dynamiczny wzrost zapotrzebowania, zarówno na benefity, jak i na usługi fitness. Ten popyt najlepiej widać na szacunkowych wynikach sprzedaży kart sportowych w Polsce. W pierwszych miesiącach roku zwiększyliśmy bazę kart o 120 tysięcy, realizując tym samym w trzy miesiące naszą poprzednią, roczną prognozę. Sprzedaż karnetów B2C oraz wolumeny na rynkach zagranicznych w pierwszym kwartale są zgodne z oczekiwaniami i nie obserwujemy negatywnych efektów dwucyfrowych podwyżek cenników, przeprowadzonych na początku roku. Bardzo aktywnie rozwijamy naszą sieć klubów własnych: otworzyliśmy dwa nowe, wielkopowierzchniowe obiekty My Fitness Place w Krakowie oraz klub Form Factory w czeskim Brnie. Dzięki udanej transakcji z Calypso Fitness S.A., dodatkowo powiększyliśmy naszą bazę o 16 obiektów w bardzo atrakcyjnych i perspektywicznych lokalizacjach. Działania te są ważne ze względu na potrzeby użytkowników kart MultiSport oraz obserwowany od kilku kwartałów stabilny wzrost zainteresowania treningami w naszych sieciach - liczymy, że ten trend będzie się utrzymywał i wspierał naszą rentowność w kolejnych latach. Z dużym optymizmem patrzymy na resztę roku i oczekujemy dalszych wzrostów. W Polsce chcemy w 2023 r. dodać od 180 do 200 tysięcy kart sportowych oraz ok. 30 tysięcy karnetów, a na rynkach zagranicznych planujemy wzrost liczby kart na poziomie 100 tysięcy" - powiedział Józefiak, cytowany w komunikacie nt. wstępnych wyników za IV kw. 2022 r.

Reklama

Na koniec IV kw. 2022 r. karty sportowe posiadało ponad 1 187,3 tys. osób w Polsce. Benefit Systems szacuje, że w trakcie I kw. br. liczba kart w Polsce zwiększy się o 120 tys. Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na aktywność fizyczną w obiektach sportowych, grupa kontynuuje rozwój oferty Programu MultiSport, zarówno poszerzając grono partnerów (ponad 4,7 tys. obiektów w Polsce), jak i rozwijając własną sieć klubów fitness. Na koniec minionego roku w portfolio grupy znajdowało się 170 własnych klubów fitness, w tym siedem nowych: cztery otwarte w Warszawie, po jednym w Starej Iwicznej, w Wodzisławiu Śląskim i w Łodzi.

Na rynkach zagranicznych na koniec grudnia 2022 r. aktywnych było łącznie 430,8 tys. kart. Według szacunków Benefit Systems, w I kw. br. ich liczba wzrośnie o ponad 30 tys. Obecnie działa 15 klubów własnych w Czechach, 8 w Bułgarii oraz 1 w Słowacji. Na rynku tureckim kontynuowane są działania związane z budową sieci partnerskiej oraz sprzedażą kart sportowych wśród pracodawców, podano także.

Grupa kapitałowa Benefit Systems jest dostawcą rozwiązań w obszarze pozapłacowych świadczeń pracowniczych w zakresie m.in. kart sportowych oraz kultury i rozrywki (Program Kinowy, MultiTeatr). Od 2011 roku spółka jest notowana na parkiecie głównym GPW.

(ISBnews)