Zysk operacyjny wyniósł 25,15 mln zł wobec 21,61 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 34,79 mln zł wobec 26,71 mln zł zysku w tym ujęciu rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 123,29 mln zł w 2022 r. wobec 80,19 mln zł rok wcześniej.

Reklama

"Rok 2022 był dla światowej i polskiej gospodarki czasem pełnym wyzwań. Wojna w Ukrainie, rosnące koszty prowadzenia biznesu i szalejąca inflacja wygenerowały nowe problemy, ale i nowe szanse. Te ostatnie wykorzystaliśmy doskonale, wzmacniając fundamenty naszego biznesu i wspierając rozwój użytkowników platformy Shoper. Przełożyło się to bezpośrednio na rekordowe wyniki finansowe: wzrost przychodów i skorygowanego zysku EBITDA odpowiednio o 54% i 24% r/r. Na bieżący rok patrzymy z optymizmem. Mimo wymagających warunków makroekonomicznych, spadającej konsumpcji dóbr uniwersalnych i niższego, niż w latach poprzednich, wzrostu rynku e-commerce, dostrzegamy wiele możliwości i szans rozwojowych, które chcemy dobrze wykorzystać. Klienci Shoper stanowią bardzo silny segment producencki, między innymi w branży modowej, kosmetycznej, czy w branżach, które związane są stylem życia. W dalszym ciągu zapotrzebowanie na tego typu produkty jest bardzo wysokie. W związku z tym patrzymy z optymizmem na rozwój naszych merchantów. W tym roku klienci stawiają na sprawdzone marki i liderów na rynku, co stawia Shoper na bardzo dobrej i stabilnej pozycji" - napisał prezes Grupy Shoper Marcin Kuśmierz w liście do akcjonariuszy.

W 2023 r. Shoper dostrzega wiele szans na rozwój i spodziewa się nadal dynamicznego wzrostu grupy. Zwiększanie skali działalności pozwoli zdobywać kolejne segmenty rynku i budować pozycję wiodącego dostawcy rozwiązań e-commerce w Europie, podkreślił.

"Koncentrujemy rozwój naszego biznesu na czterech filarach, w których dostrzegamy największy potencjał i największe zapotrzebowania ze strony klientów. Cyfrowa Reklama, Sprzedaż Wielokanałowa oraz usługi Finansowe i Logistyczne będą motorem naszego wzrostu w kolejnych latach. Dynamicznie rozwijaliśmy ofertę usług opartych zarówno o tradycyjny model abonamentowy jak i pay-as-you-grow, który jest ściśle skorelowany z obrotami generowanymi w sklepach internetowych wykorzystujących platformę Shoper. Usługi oparte o ten ostatni cieszą się coraz większą popularnością i są odpowiedzialne za znakomitą większość naszych przychodów. W ubiegłym roku zrealizowaliśmy też dwie świetne inwestycje, które bardzo dobrze wpisały się w naszą strategię rozwoju i uzupełniły portfolio naszych usług.Zainwestowaliśmy w dwie agencje - Sempire, firmę wyspecjalizowaną w pozycjonowaniu sklepów internetowych w wyszukiwarkach oraz Selium, firmę, która wniosła unikalne kompetencje w zakresie sprzedaży wielokanałowej oraz zagranicznej" - przekazał też prezes.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 20,22 mln zł wobec 25,15 mln zł zysku rok wcześniej.

Shoper to właściciel najpopularniejszej w Polsce platformy pod tą samą nazwą (Shoper) dla rynku e-commerce, sprzedawanej w modelu SaaS (software as a service). Spółka zadebiutowała na rynku głównym GPW w lipcu 2021 r.

(ISBnews)