Zysk operacyjny wyniósł 42,03 mln zł wobec 14,97 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 331,45 mln zł w 2022 r. wobec 292,33 mln zł rok wcześniej.
"Sprzedaż detaliczna za 2022 r. wyniosła 238 495 tys. zł i wzrosła o 25,6% r/r. W całej strukturze sprzedaży Wojas nastąpił wzrost udziału sprzedaży detalicznej do 72% w 2022 r. vs 65% w 2021 r. Sprzedaż stacjonarna (kanał offline) w 2022 r. wyniosła 183 247 tys. zł i wzrosła o 33,9% r/r. Na wzrost sprzedaży wpłynęła niska baza z 2021 r (epidemia COVID-19 i lockdowny w okresie styczeń-kwiecień 2021 r.), a także wzrost sprzedaży w grupie porównywalnej r/r. Sprzedaż poprzez własny sklep internetowy Wojas i Bartek (kanał online) w 2022 r. wyniosła 55 248 tys. zł, co oznacza wzrost o 4,1% r/r. Udział kanału online w całej sprzedaży detalicznej za 2022 r. wyniósł 23,2% w porównaniu do 27,9% w 2021 r. Mniejsza dynamika wzrostu sprzedaży online r/r wynika z pełnienia przez ten kanał funkcji komplementarnej do kanału offline. W wyniku silnego wzrostu w kanale offline, mniej promowano i ponoszono tym samym koszty w kanale online" - czytamy w sprawozdaniu zarządu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2022 r. wyniósł 29,59 mln zł wobec 30,64 mln zł zysku rok wcześniej.
Wojas to jeden z największych producentów obuwia w Polsce, notowany na warszawskiej giełdzie od 2008 r.
(ISBnews)