Limuzyna dla managera. Pięć gorących premier z targów w Genewie
Czasy, w których limuzyny odznaczały się konserwatywną, dostojną ociężałością, minęły już bezpowrotnie. Dzisiaj w konstruowaniu flagowych modeli wykorzystuje się lekkie materiały oraz nowatorskie napędy. Premiery na targach motoryzacyjnych w Genewie pokazały również, że w „limuzynie dla managera” nie może zabraknąć sportowych osiągów.
Czasy, w których limuzyny odznaczały się konserwatywną, dostojną ociężałością, minęły już bezpowrotnie. Dzisiaj w konstruowaniu flagowych modeli wykorzystuje się lekkie materiały oraz nowatorskie napędy. Premiery na targach motoryzacyjnych w Genewie pokazały również, że w „limuzynie dla managera” nie może zabraknąć sportowych osiągów.
1
Pojawienie się modelu Panamera na rynku spowodowało niemałe zmieszanie wśród konserwatywnych miłośników Porsche. Na tegorocznych targach w Genewie ten niemiecki producent zaprezentował odmianę kombi. Samochód mierzy 5049 mm długości i 1937 mm szerokości, a jego rozstaw osi to 2950 mm. Jest więc krótszy od Lexusa LS 500h o 18,6 cm, a rozstaw osi jest mniejszy o 17,5 cm.
Niemieckie kombi będzie oferowane z pięcioma silnikami znanymi z obecnie oferowanej na rynku Panamery. Odmiana hybrydowa tego modelu wyposażona jest w silnik spalinowy o mocy 550 KM i silnik elektryczny generujący 136 KM. Zasięg napędu elektrycznego to 50 km. Bazowa jednostka to trzylitrowy, sześciocylindrowy silnik o mocy 330 KM.
Panamera ST otrzymała ponadto aktywny tylny spoiler, który wysuwa się po przekroczeniu prędkości 170 km/h.
Media
2
W tym roku BMW wzbogaciło zaprezentowaną pod koniec zeszłego roku serię 5 o odmianę z nadwoziem typu kombi. Producent zaznacza, że pod względem technicznym samochód nie różni się znacząco od wersji sedan.
Wśród silników pojawią się jednostki znane do tej pory z wersji czterodrzwiowej – odmiana 530i będzie wyposażona w dwulitrowy motor o mocy 252 KM, a 540i xDrive będzie oferowało moc na poziomie 340 KM. Obydwa silniki współpracują z ośmiobiegowym automatem. W ofercie silników diesla znalazły się 520d (190 KM) oraz 530d (265 km).
Na liście wyposażenia znalazł się ekran dotykowy i sterowanie za pomocą gestów. Dodatkowo pojawiły się systemy wspomagające kierowcę – asystent kierowania, asystent pasa ruchu.
Media
3
Na salonie samochodowym w Genewie zadebiutował odświeżony Jaguar XF. Samochód zyskał dwa nowe silniki benzynowe oraz jeden motor wysokoprężny. Jaguar XF w wersji czterodrzwiowej ma 4961 mm długości, 1877 mm szerokości, a rozstaw osi to 2909 mm.
Benzyniaki o aluminiowej konstrukcji oferują moc 200 i 250 KM, natomiast diesel generuje moc na poziomie 240 KM i jest pierwszym czterocylindrowym silnikiem tej marki, wyposażonym w dwie turbosprężarki w układzie twin turbo. Napęd przekazywany jest za pomocą ośmiobiegowej przekładni automatycznej.
Co jeszcze zmieniło się w odświeżonym modelu XF? Między innymi pojawiły się nowe fotele oraz technologia Dual View, dzięki której pasażer i kierowca widzą na jednym ekranie różne obrazy.
Media
4
Odświeżone Ghibli pojawiło się na salonie genewskim wyposażone w mocniejszy podstawowy silnik, a na liście opcji pojawiły się dwa nowe pakiety wyposażenia.
Producent zdecydował się podnieść moc bazowego silnika V6 3.0 z 330 do 350 KM. Dzięki temu prędkość maksymalna samochodu wynosi obecnie 267 km/h. Oprócz nowego motoru w ofercie nadal dostępna będzie wersja „S” i „S Q4” z silnikiem o mocy 410 KM oraz odmiana z silnikiem wysokoprężnym V6 o mocy 250 lub 275 KM.
Odświeżono również deskę rozdzielczą oraz zdecydowano się na instalację nowych urządzeń multimedialnych. Pojawił się adaptacyjny tempomat, system ostrzegający przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu oraz hamulec przeciwkolizyjny. Ghibli ma długość 4971 mm, szerokość 1945, a rozstaw osi 2998 mm.
Media
5 Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie otwarty będzie do 19 marca. Na targach prezentuje swoje cacka ponad 200 wystawców i ponad 148 światowych i europejskich premier. Zobacz jakie auta pojawią się w salonach
PAP/EPA / MARTIAL TREZZINI