Oto 10 cech ludzi o niezwykłej charyzmie
Jest pewien typ ludzi sukcesu, obok których każdy chce być. To jednostki o niezwykłej charyzmie. Ale nawet ci, którzy posiadają tę cechę w naturalny sposób, mogą ją łatwo stracić. Jeff Haden z serwisu inc.com podpowiada, jakie są cechy takich ludzi, jak pracować nad własną charyzmą – i co ważniejsze – jak ją utrzymać.
.
1 2. Unikaj słuchania selektywnego. Czasem bywa tak, że podczas przemawiania osób o niższym statusie w firmie czy w organizacji, nikt ich nie słucha. Osoby niezwykle charyzmatyczne można rozpoznać po tym, że uważnie wysłuchają każdego, nawet pracowników o znacznie niższym statusie i pozycji. Powszechny autorytet osób, które uważnie wysłuchają każdego, jest znacznie wyższy niż tych, którzy słuchają tylko selektywnie.
ShutterStock
2 3. Jeśli angażujesz się w relację z drugim człowiekiem, bez względu na jej znaczenie, zawsze w danym momencie skupiaj się tylko na tym. A zatem nie sprawdzaj co chwila telefonu, nie patrz na swój komputer. Otocz pełną uwagą swojego rozmówcę, a na pewno zostaniesz zapamiętany.
ShutterStock
3 4. Nie myśl o tym, co możesz otrzymać, tylko o tym, co możesz podarować. Dawanie, a nie branie, to jedyna droga do zbudowania prawdziwej więzi i wartościowej relacji.
ShutterStock
4 5. Niezwykle charyzmatyczni ludzie nie zachowują się w zarozumiały sposób. Pretensjonalna, pełna pychy i dumy postawa nie robi na nikim wrażenia, a jej efekty mogą być opłakane w skutkach. Jeśli masz wiele do zaoferowania i bogate życie – bądź skromny - nie musisz się z tym obnosić. Ludzie sami to rozpoznają i docenią znacznie bardziej.
ShutterStock
5 6. Ucz się od innych. Już znasz swój punkt widzenia, znasz swoje poglądy. Jeśli na siłę zaprezentujesz je podczas rozmowy, niczego nowego się nie nauczysz. Pozwól mówić innym, wysłuchaj ich uważnie. To bardzo prosta metoda, aby inni poczuli się ważni i cię zapamiętali, a ty możesz wnieść coś nowego do swojego życia.
ShutterStock
6 7. Nie dyskutuj głośno o błędach innych i nie plotkuj. O ile każdy lubi czasem posłuchać takich historii, to osoba, która zajmuje się ich opowiadaniem czy upominaniem, już nie będzie cieszyła się autorytetem. Jeśli wiesz coś swoim współpracowniku lub znasz jakiś jego błąd, zawsze przedyskutuj to z nim w cztery oczy, nigdy publicznie, a tym bardziej poza jego plecami. To prosta droga to szybkiego pogrążenia własnej osoby w danym środowisku.
ShutterStock
7 8. Niewiele osób jest wystarczająco chwalonych. Pochwal zatem swoich współpracowników za to, co robią naprawdę dobrze. Poczują się dzięki temu trochę bardziej ważni, a dodatkowo zyskają motywację do dalszej pracy.
ShutterStock
8 9. Zwracaj uwagę na używane przez ciebie słowa. Warto bowiem, aby te miały pozytywne konotacje. Dlatego nie chodź „na spotkania”, ale po to, „aby spotkać się z innymi ludźmi”. Nie „przeprowadzaj rozmów kwalifikacyjnych”, ale idź „wybrać świetnych ludzi do twojego zespołu”. Nie warto, abyś „musiała chodzić na siłownię”, ale warto, abyś „chodziła pracować nad własnym zdrowiem i kondycją”.
ShutterStock
9 10. Aby być charyzmatycznym, nie musisz osiągać nieprawdopodobnych sukcesów. Po prostu bądź skromny. Przyznawaj się do błędów i śmiej się z siebie. Twoi współpracownicy nie będą się wówczas śmiali z ciebie, ale razem z tobą. A to wzbudzi ich sympatię i przywiązanie.
ShutterStock
Powiązane
Reklama
Reklama