Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Oto 5 technologii, które zrewolucjonizują transport przyszłości

24 września 2015, 05:55
To nic innego jak system ruchomych chodników, który miałby zostać wybudowany wzdłuż centralnej linii metra w Londynie. Na taki pomysł wpadła firma NBBJ, gdy przyszło jej się zmierzyć z pytaniem, jak usprawnić codziennie życie w brytyjskiej stolicy. System ruchomych chodników miały składać się z trzech linii o różnych prędkościach, które non stop znajdowałyby się w ruchu. Dzięki temu „pasażerowie” mogliby płynnie wchodzić na ruchome platformy poprzez najwolniejszą linię i następnie przechodzić na szybsze linie, aby podróżować dalej. Najwolniejsza linia poruszałaby się w tempie od 5 do 14 km na godzinę. Linia średniej prędkości to ok. 20 km/h. Najszybsza linia zaś poruszałaby się z prędkością 24 km/h. Dziś przejechanie długiej na ponad 27 km centralnej linii metra zajmuje około godziny. System ruchomych pasów zmniejszyłby ten czas o kilkanaście minut, ponieważ pasy byłby w nieustannym ruchu, bez konieczności zatrzymywania się. Twórcy tego pomysłu twierdzą, że dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększyłaby się nie tylko liczba pasażerów, ale także ich zdrowie (musieliby się poruszać w większym zakresie niż dotychczas).
To nic innego jak system ruchomych chodników, który miałby zostać wybudowany wzdłuż centralnej linii metra w Londynie. Na taki pomysł wpadła firma NBBJ, gdy przyszło jej się zmierzyć z pytaniem, jak usprawnić codziennie życie w brytyjskiej stolicy. System ruchomych chodników miały składać się z trzech linii o różnych prędkościach, które non stop znajdowałyby się w ruchu. Dzięki temu „pasażerowie” mogliby płynnie wchodzić na ruchome platformy poprzez najwolniejszą linię i następnie przechodzić na szybsze linie, aby podróżować dalej. Najwolniejsza linia poruszałaby się w tempie od 5 do 14 km na godzinę. Linia średniej prędkości to ok. 20 km/h. Najszybsza linia zaś poruszałaby się z prędkością 24 km/h. Dziś przejechanie długiej na ponad 27 km centralnej linii metra zajmuje około godziny. System ruchomych pasów zmniejszyłby ten czas o kilkanaście minut, ponieważ pasy byłby w nieustannym ruchu, bez konieczności zatrzymywania się. Twórcy tego pomysłu twierdzą, że dzięki takiemu rozwiązaniu zwiększyłaby się nie tylko liczba pasażerów, ale także ich zdrowie (musieliby się poruszać w większym zakresie niż dotychczas). / Media
Duża część technologii, które mogą zrewolucjonizować transport w XXI wieku, już od dawna istnieje. Ich wprowadzenie w życie to kwestia czasu. Na stronach Światowego Forum Ekonomicznego czytamy o pomysłach transportowych, które już dawno przestały być science-fiction.

Powiązane

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
image for background

Przejdź do strony głównej