Reklama

Reklama

Reklama

Koleje Mazowieckie złożą pociągi z „klocków” Pesy i Bombardiera

13 stycznia 2016, 05:45
Pociąg powstał w systemie „push-pull” („ciągnij-pchaj”). Na czym polega to rozwiązanie? W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywy elektrycznej (to wariant „ciągnij”), maksymalnie sześciu piętrowych wagonów środkowych i wagonu sterowniczego, dzięki któremu można zmieniać kierunek jazdy bez przepinania lokomotywy (to opcja „pchaj”). Czyli w przypadku ciągnięcia pociąg jest sterowany z lokomotywy, a w razie pchania z wagonu sterowniczego. Opcję zmiany kierunku mają też elektryczne zespoły trakcyjne (ezt), np. Pendolino i Flirt. Te są jednak pozbawione lokomotyw: napęd jest zintegrowany, a kabiny sterownicze znajdują się na obu końcach pociągu. W przeciwieństwie do ezt-ów pociągi typu „push-pull” można dowolnie skracać i wydłużać.
Pociąg powstał w systemie „push-pull” („ciągnij-pchaj”). Na czym polega to rozwiązanie? W podstawowej konfiguracji pojazd składa się z lokomotywy elektrycznej (to wariant „ciągnij”), maksymalnie sześciu piętrowych wagonów środkowych i wagonu sterowniczego, dzięki któremu można zmieniać kierunek jazdy bez przepinania lokomotywy (to opcja „pchaj”). Czyli w przypadku ciągnięcia pociąg jest sterowany z lokomotywy, a w razie pchania z wagonu sterowniczego. Opcję zmiany kierunku mają też elektryczne zespoły trakcyjne (ezt), np. Pendolino i Flirt. Te są jednak pozbawione lokomotyw: napęd jest zintegrowany, a kabiny sterownicze znajdują się na obu końcach pociągu. W przeciwieństwie do ezt-ów pociągi typu „push-pull” można dowolnie skracać i wydłużać. / Media
Mazowiecki przewoźnik włączy dziś do floty nowe pociągi Sundeck od Pesy. To pierwsze piętrusy w historii wyprodukowane przez polską firmę. Pojazdy są kompatybilne z piętrowym taborem kanadyjskiego Bombardiera, którego ten przewoźnik używa już od siedmiu lat.

Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję

Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

Powiązane

Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak