"Najważniejsze jest dla nas, że dzięki wejściu na giełdy we Frankfurcie i Warszawie mamy platformę do obecności w Europie i mamy możliwość uczenia się zaawansowanych technologii na najbardziej rozwiniętym rynku motoryzacyjnym. Nie wykluczamy w przyszłości budowy zakładu produkcyjnego w Polsce, ale najpierw przygotujemy projekt, a następnie podejmiemy decyzje o działaniach w tym kierunku" - powiedział Ye podczas debiutu spółki na GPW.

Dodał, że podtrzymuje plany strategiczne przedstawione podczas oferty publicznej i nie wykluczył, że spółka wróci do pomysłu emisji akcji, ale obecnie nie ma konkretnych planów z tym związanych.

Oczekiwania JJ Auto zakładają wzrost rynku części zamiennych w Chinach, prognozowany spadek cen stali, środowisko prawne stabilne i przychylne, przewidywany intensywny wzrost organiczny, koncentracja na częściach zamiennych do maszyn ciężkich, dalsze inwestycje w badania o rozwój, reklamę oraz poprawę działania centrum dystrybucji hurtowej, 7 mln euro na zwiększenie mocy produkcyjnych do 130 tys. ton i następnie 200 tys. ton stali docelowo, utrzymanie atrakcyjnych poziomów rentowności, reinwestowanie zysków w rozwój, planowaną wypłatę dywidendy za 2014 rok.

W 2013 roku przychody wyniosły 108,5 mln euro i 15,7% marży netto (17,1 mln euro) wobec 92,5 mln euro sprzedaży w 2012 i 16,3% marży netto (15,1 mln euro). EBIT to odpowiednio 23 mln euro i 20,3 mln euro. Celem na 2014 rok są przychody na poziomie 130 mln euro.

Reklama

JJ Auto to spółka prawa niemieckiego, posiadająca 100% udziału w kapitale Jian Jiang Internetional Limited, działająca zgodnie z prawem Hong Kongu, pełni funkcję pośredniej spółki holdingowej oraz prowadzi działalność handlową i posiada 100% Quanzhou Minke Trading Co. - spółka jandlowa prawa chińskiego, kontrolująca 100% spółki produkcyjnej prawa chińskiego Quanzhou Jianjiang Automobile Fittings Co. Ltd.