Treść całego felietonu można przeczytać w piątkowym wydaniu Dziennika Gazety Prawnej oraz w eDGP.
Jaka jest wartość studiów?
Zamknięcie uczelni z powodu pandemii umożliwiło badania, które wcześniej wydawały się nie do przeprowadzenia. Esteban M. Aucejo (Uniwersytet Stanu Arizona), Jacob F. French (Uniwersytet Stanu Arizona) oraz Basit Zafar (Uniwersytet Michigan) ustalili wartość kompetencji ok. 1,5 tys. słuchaczy z publicznego Uniwersytetu Stanu Arizona w kwietniu 2020 r.
Wykłady od około miesiąca odbywały się już wtedy online, zaś pytania zadane respondentom dotyczyły decyzji o podjęciu studiów w semestrze jesiennym. Naukowcy nie tylko potwierdzili chęć udziału badanych w aktywnościach społecznych i wolę udziału w zajęciach w salach wykładowych, lecz także udało im się wycenić skłonność do zapłaty za te aspekty studiowania.
W sytuacji, w której zajęcia w semestrze jesiennym odbywałyby się zdalnie, prawdopodobieństwo zapisania się na studia zmalało średnio o 10 pkt proc. w stosunku do warunków sprzed wybuchu pandemii. Natomiast według wyliczeń naukowców wartość zajęć w salach wykładowych mierzona skłonnością do zapłaty wyniosła ok. 4,2 proc. średnich opłat ponoszonych przez studenta. Oznacza to, że respondenci wyceniali rok nauczania zdalnego tylko o 547 dol. mniej w porównaniu z sytuacją sprzed pandemii. Autorzy twierdzą, że tak niski wynik jest spowodowany tym, że zajęcia zdalne są postrzegane przez wielu słuchaczy jako dobry zamiennik normalnych zajęć.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A. Kup licencję
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Komentarze(4)
Pokaż: