Wśród mieszkańców krajów UE (w wieku 16–74 lat) 41,22 % nigdy nie korzystało z urządzeń połączonych z internetem wynika z danych Eurostatu. Co było głównym powodem? Wspomniana grupa najczęściej odpowiadała, że nie potrzebowała takich sprzętów(to o 2 p.p. mniej niż w 2020 r.)

Jakie powody znalazły się jeszcze w odpowiedziach mieszkańców państw UE?

  • zbyt wysoki koszt (10,19 %);
  • obawy ws. prywatności i ochrony danych osobowych (8,20 %);
  • obawy dotyczące ochrony (7,45 %);
  • brak umiejętności obsługi tych urządzeń lub systemu (4,01);
  • obawy ws. bezpieczeństwa lub zdrowia (2,49 %);
  • inne powody (7,93 %).
Reklama
ikona lupy />
Dlaczego mieszkańcy państw UE nie chcą korzystać z sieci? / eurostat

Jak mieszkańcy UE wykorzystują sieć?

Coraz więcej osób w UE korzysta z inteligentnych urządzeń przenośnych (25, 80 %)., czyli np: smartwatchy, opasek fitness, gogli lub zestawów słuchawkowych z dostępem do sieci, sprzętów monitorujących bezpieczeństwo oraz innych akcesoriów (wzrost o 9 p.p. w porównaniu z 2020 r.).

Do czego mieszkańcy krajów UE potrzebują jeszcze internetu?

  • konsole do gier (20,10%);
  • wirtualni asystenci, inteligentne głośniki lub aplikacje (13,35 %);
  • rozwiązania powiązane z siecią do zarządzania mediami, np. termostaty i liczniki (10,09 %);
  • obsługa urządzeń np. roboty odkurzające, lodówki, piekarniki, ekspresy do kawy (9,24 %);
  • detektory, kamery bezpieczeństwa, zamki do drzwi lub inne rozwiązania (8,59 %).
ikona lupy />
eurostat

TV z dostępem do internetu

Ponad 50 % osób (w wieku od 16 do 74 lat) w krajach UE korzystała z telewizji połączonej z internetem w 2022 r. (w porównaniu do 2020 r. to o 9 p.p. więcej).

Gdzie było najwięcej osób korzystających z TV z dostępem do internetu?

  • Malta ( ok. 78 %);
  • Hiszpania (ok. 69 %);
  • Szwecja (ok. 68 %);
  • Irlandia (ok. 68 %) ;
  • Cypr (66%).

Oto kraje, gdzie najmniej mieszkańców korzystało z telewizji z dostępem do sieci:

  • Bułgaria (ok. 30 %);
  • Chorwacja (ok. 35 %);
  • Polska (ok. 38 %);
  • Grecja (ok. 39 %);
  • Rumunia (ok. 40 %).