W przetargu złożono dwie oferty. Solaris Bus & Coach za realizację tego kontraktu wraz z urządzeniami ładującymi plug-in dla każdego pojazdu zaproponował 165,4 mln zł brutto.

Jak poinformował w poniedziałek rzecznik MPK Marek Gancarczyk, przed podpisaniem umowy, decyzja przewoźnika o wyborze oferty Solarisa musi się jeszcze uprawomocnić. Dokumentacja przetargowa trafi także do kontroli uprzedniej do Centrum Unijnych Projektów Transportowych.

Po realizacji tego kontraktu – podkreślił przedstawiciel MPK - mieszkańcy Krakowa będą podróżować prawie 80 elektrycznymi autobusami.

Zgodnie z warunkami postępowania nowe autobusy elektryczne będą wyposażone w klimatyzację, monitoring, system informacji pasażerskiej oraz platformy ułatwiające wsiadanie i wysiadanie osobom poruszającym się na wózkach.

Reklama

Pojazdy będą wykorzystywane na czterech liniach: 144, 173, 179 i częściowo 503, kursujących przez al. Trzech Wieszczów, czyli tam, gdzie są odnotowywane największe przekroczenia norm zanieczyszczenia powietrza.

Zakup 50 przegubowych autobusów elektrycznych dla Krakowa znalazł się na liście projektów wybranych do dofinansowania ze środków unijnych. Pieniądze pochodzą z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Dzięki temu MPK zyska ok. 110 mln zł dotacji UE na sfinansowanie tej inwestycji.