Południowokoreańscy producenci zidentyfikowali zwiększone ryzyko zapalenia się komory silnika, nawet wtedy, gdy auto jest wyłączone – ostrzegł we wtorek NHTSA, amerykański urząd odpowiedzialny za bezpieczeństwo drogowe (National Highway Traffic Safety Administration).

Choć dokładny powód wystąpienia ryzyka zapalenia jest nieznany, to koreańskie firmy oceniają, że może chodzić o elektryczny element w systemie ABS, który może prowadzić do wewnętrznego zwarcia.

Jakie modele aut zostały wycofane?

Hyundai wycofał 357 830 aut, w tym modele SUV Santa Fe wyprodukowane w latach 2016-2019 oraz Tucson z lat 2014-2015, z zamiarem darmowej naprawy pojazdów. Z kolei Kia wycofała 126 474 pojazdy, w tym modele Sportage z 2016 roku oraz sedany K900 wyprodukowane w latach 2016-2018.

Reklama

Amerykański NHTSA poinformował w grudniu, że rozpoczął analizę inżynieryjną 3 milionów pojazdów Hyundai i Kia, skupiając się na modelach z lat 2011-2016. W 2020 roku Hyundai i Kia zgodziły się zapłacić 210 mln dol. kar w USA, aby uregulować w ten sposób problem skarg na wadliwe silniki