W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy 2021 r. rejestracje samochodów z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi spadły odpowiednio o 9 i 8,5 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, wynika z danych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). Z drugiej strony liczba rejestracji pojazdów z hybrydowym elektrycznym układem napędowym wzrosła o 8,8 proc.

Ogólnie rzecz biorąc udział samochodów z alternatywnymi układami napędowymi stale rośnie, stanowiąc ponad jedną trzecią nowo zarejestrowanych samochodów w UE w pierwszych trzech kwartałach tego roku.

Przejście na samochody elektryczne również ma jednak swoje wady. Chociaż badanie przeprowadzone przez uniwersytety w Exeter, Cambridge i Nijmegen wykazało, że całkowita średnia emisja dwutlenku węgla przez pojazd elektryczny jest nadal znacznie niższa niż w przypadku pojazdu zasilanego paliwami kopalnymi, nawet po uwzględnieniu emisji produkcyjnych, nadal istnieje problem z pozyskiwaniem minerałów do akumulatorów, ich długowiecznością i zwiększoną produkcją e-odpadów.

Mimo, że według danych ICCT przemysł motoryzacyjny w Unii Europejskiej nadal osiąga swoje docelowe wartości redukcji średniej emisji CO2, liczby te należy traktować z przymrużeniem oka, ponieważ nie byłoby to możliwe bez przepisów dotyczących stopniowego wprowadzania i dodatkowych kredytów na pojazdy niskoemisyjne i technologie ekoinnowacji.

Reklama
ikona lupy />
Rejestracje samochodów w UE według typu napędu / statista.com