Według danych Eurostatu w 2021 r. UE wydała 11,8 mld euro na import samochodów hybrydowych bez wtyczki (41 proc. całkowitego importu samochodów hybrydowych i elektrycznych poza UE), 11,4 mld euro na auta w pełni elektryczne (39 proc.) i 5,9 mld euro na samochody hybrydowe typu plug-in (20 proc.).

W przypadku wszystkich trzech kategorii aut wartość importu była niższa niż odpowiadająca jej wartość eksportu z UE. Wartość eksportu samochodów hybrydowych bez wtyczki wynosiła 22,9 mld euro, co stanowiło ponad połowę całkowitego eksportu poza UE samochodów hybrydowych i elektrycznych (55 proc.), samochodów w pełni elektrycznych – 12,3 mld euro (29 proc.) oraz samochodów hybrydowych typu plug-in - 6,8 mld euro (16 proc.).

Rośnie całkowita wartość eksportu

Pod względem wartości całkowity eksport samochodów hybrydowych i elektrycznych poza UE w 2021 r. osiągnął wartość 42 mld euro, co stanowi wzrost o prawie 800 proc. w porównaniu z 2017 r. (4,7 mld euro). Całkowita wartość importu wzrosła o ponad 400 proc. z 5,6 mld euro w 2017 r. do 29 mld euro w 2021 r.

Reklama

Import pojazdów w pełni elektrycznych

Wartość importu pojazdów hybrydowych typu non-plug-in do UE wzrosła o 165 proc. w 2021 r. w porównaniu z 2017 r. (11,8 mld euro w 2021 r. w porównaniu z 4,5 mld euro w 2017 r.). W tym samym okresie wartość importu samochodów hybrydowych wzrosła o prawie 800 proc. (5,9 mld euro w porównaniu z 0,67 mld euro), a pojazdów elektrycznych o 2400 proc. (11,4 mld euro w porównaniu z 0,46 mld euro).