Reklama

Reklama

Reklama

10 praktycznych wskazówek, jak zabłysnąć podczas rekrutacji

10 września 2016, 08:05
Po rozesłaniu CV należy spodziewać się kontaktu zwrotnego – najczęściej drogą telefoniczną. Błaha rozmowa, dotycząca umówienia się na spotkanie, może nieść za sobą wiele innych informacji o kandydacie. Często już podczas tej formy kontaktu rekruterzy są w stanie wyłapać zarówno pozytywne, jak i negatywne sygnały dotyczące rozmówcy. Czego należy unikać podczas takiej rozmowy? Przede wszystkim nie należy zadawać pytań takich jak: „z jakiej firmy pan dzwoni?”,” Czym się ta firma zajmuje?”, „O jakie stanowisko chodzi?”. Ponadto cenione są elastyczność, miły głos oraz tzw. „uśmiech telefoniczny”. Pierwszy kontakt często zostaje zapamiętany na długo, a wrażenia wyniesione z rozmowy telefonicznej mogą być odnotowywane przy nazwisku kandydata.
Po rozesłaniu CV należy spodziewać się kontaktu zwrotnego – najczęściej drogą telefoniczną. Błaha rozmowa, dotycząca umówienia się na spotkanie, może nieść za sobą wiele innych informacji o kandydacie. Często już podczas tej formy kontaktu rekruterzy są w stanie wyłapać zarówno pozytywne, jak i negatywne sygnały dotyczące rozmówcy. Czego należy unikać podczas takiej rozmowy? Przede wszystkim nie należy zadawać pytań takich jak: „z jakiej firmy pan dzwoni?”,” Czym się ta firma zajmuje?”, „O jakie stanowisko chodzi?”. Ponadto cenione są elastyczność, miły głos oraz tzw. „uśmiech telefoniczny”. Pierwszy kontakt często zostaje zapamiętany na długo, a wrażenia wyniesione z rozmowy telefonicznej mogą być odnotowywane przy nazwisku kandydata. / ShutterStock
Jako dyrektor dwóch międzynarodowych spółek przez lata przeprowadziłem setki rozmów z potencjalnymi pracownikami. Niektóre z nich były interesujące, inne przeciętne, a jeszcze inne zatrważające. Postaram się udzielić kilku wartościowych wskazówek, dzięki którym szanse kandydata na zatrudnienie w procesie rekrutacji wzrosną - pisze Alain Kaj, od prawie 30 lat prowadzący firmy w Polsce, obecnie szef spółek Pegasus Solutions i Inventage Polska.
Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak