Modernizację pociągów przeprowadza konsorcjum, w skład którego wchodzi NEWAG S.A. oraz Zakłady Naprawcze Taboru Kolejowego „Mińsk Mazowiecki” S.A. Na razie zakończono modernizację pierwszych dwóch pojazdów. Zgodnie z umową opiewającą na 272 mln zł, do końca 2013 roku na tory wjadą 34 unowocześnione składy.

W zmodernizowanych elektrycznych zespołach trakcyjnych EN57AKM wykorzystano szereg urządzeń renomowanych firm, wcześniej stosowanych tylko w nowo produkowanym taborze, np. w Elfie czy Flircie. „Patrząc od strony pasażera, najistotniejszymi zmianami są klimatyzowane przedziały oraz drzwi odskokowo – przesuwne. Te dwa elementy znacząco poprawiają komfort i bezpieczeństwo podróż” – mówi Czesław Sulima, członek zarządu spółki i dyrektor eksploatacyjny.

Między wagonami pociągu zostały zamontowane drzwi wewnętrzne otwierane elektrycznie. Pojazdy są też dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych - wyposażono je w dostosowane do różnej wysokości peronów podesty dla wózków inwalidzkich oraz specjalne miejsca dla wózków, umożliwiające ich unieruchomienie.

Reklama

„W pojazdach znajdują się również toalety z zamkniętym systemem, monitoring i nowoczesny system informacji pasażerskiej. Nowością są wiatrołapy przy pomostach, podświetlane diodami typu LED. Wprowadzono również nowy ergonomiczny pulpit maszynisty oraz specjalny przedział dla kierownika pociągu” – informują Koleje Mazowieckie.

Elektryczny zespół trakcyjny EN57 to najdłużej produkowany pociąg na świecie. Od 1962 do 1994 roku w zakładach PaFaWag we Wrocławiu wyprodukowano ponad 1412 sztuk tego pojazdu.

ikona lupy />
Zmodernizowany EZT EN57AKM Kolei Mazowieckich - przedział dla pasażerów / Media
ikona lupy />
Zmodernizowany EZT EN57AKM Kolei Mazowieckich - kabina maszynisty / Media