Reklama
Reklama
Reklama
Reklama

Tak wygląda przyszłość branży transportowej. Ciężarówki bez kierowcy zrewolucjonizują rynek [ZDJĘCIA]

24 października 2017, 17:24
Ten tekst przeczytasz w mniej niż minutę
Autonomiczne ciężarówki z roku na rok zyskują coraz większą liczbę zwolenników. Rośnie także grono producentów pojazdów, którzy pojazdy sterowane przez inteligentne oprogramowanie postrzegają jako przyszłość i wielką nadzieję całej branży transportu drogowego. Wśród nich znalazło się Volvo Trucks, które na torze wyścigowym Slovakia Ring zaprezentowało niedawno najnowsze prototypy ciężarówek, poruszających się w tzw. platooningu. To sposób jazdy połączonych ze sobą elektronicznie zestawów drogowych, które podążają jeden za drugim w niewielkich odległościach, utrzymując wzajemną łączność i wymieniając dane. Ciężarówki synchronicznie przyspieszają, hamują i skręcają, zgodnie z ruchem pojazdu prowadzącego konwój. - Podczas testów na Słowacji inżynierowie Volvo Trucks pokazali, jak kilkudziesięciotonowy zestaw radzi sobie w czasie jazdy bez człowieka na pokładzie. W bezpiecznych i komfortowych warunkach kierowcy ćwiczyli hamowanie, manewrowanie i przyspieszanie w konwoju, który docelowo w tej formie będzie się poruszał po drogach całej Europy – mówił Wilhelm Rożewski, manager marketingu i komunikacji w Volvo Trucks Poland.
Autonomiczne ciężarówki z roku na rok zyskują coraz większą liczbę zwolenników. Rośnie także grono producentów pojazdów, którzy pojazdy sterowane przez inteligentne oprogramowanie postrzegają jako przyszłość i wielką nadzieję całej branży transportu drogowego. Wśród nich znalazło się Volvo Trucks, które na torze wyścigowym Slovakia Ring zaprezentowało niedawno najnowsze prototypy ciężarówek, poruszających się w tzw. platooningu. To sposób jazdy połączonych ze sobą elektronicznie zestawów drogowych, które podążają jeden za drugim w niewielkich odległościach, utrzymując wzajemną łączność i wymieniając dane. Ciężarówki synchronicznie przyspieszają, hamują i skręcają, zgodnie z ruchem pojazdu prowadzącego konwój. - Podczas testów na Słowacji inżynierowie Volvo Trucks pokazali, jak kilkudziesięciotonowy zestaw radzi sobie w czasie jazdy bez człowieka na pokładzie. W bezpiecznych i komfortowych warunkach kierowcy ćwiczyli hamowanie, manewrowanie i przyspieszanie w konwoju, który docelowo w tej formie będzie się poruszał po drogach całej Europy – mówił Wilhelm Rożewski, manager marketingu i komunikacji w Volvo Trucks Poland. / Media / Robin Aron
Reklama
Reklama

Powiązane

Reklama

Komentarze(5)

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • Heh
    2017-10-24 18:25:58
    Kto będzie chronił ciężarówkę przed złodziejem i imigrantami ??
    4
    pokażodpowiedzi (1)
  • Jacek
    2017-10-25 07:51:44
    Ale żeby się opłacało je kupować od koncernów motoryzacyjnych to trzeba najpierw uczynić kierowców drogimi, stąd obecnie wprowadzana dyrektywa.
    2
  • DAn
    2017-10-24 23:50:19
    A mnie przychodzi na myśl Kieślowski i jego drugi film ze znanej serii... Autonomiczne pojazdy ciężarowe będą bezpieczne dla otoczenia jedynie wtedy, gdy wszystkie pojazdy poruszać się będą autonomicznie. Ale to nie moje zmartwienie. Raczej moich wnuków. Wielki brat musi jezcze dużo soli z beczki pojeść, aby mógł sprawnie zarządzać takim systemem.
    1
  • Rcvcv
    2017-10-29 17:20:14
    Fajna perspektywa tylko jak wtedy będzie funkcjonował transport bez ludzkiej zyczliwości? Często duży ruch uniemożliwia wyjazd z drogi poprzecznej, dopiero jak ktoś ustąpi istnieje możliwość wyjazdu. Czy autonomiczne pojazdy będą czasem ustępować miejsca??
    0
Reklama

Zobacz więcej