Reklama

Reklama

Reklama

Budowa tej trasy trwała 30 lat. Oto największa inwestycja drogowa na Śląsku [ZDJĘCIA]

21 marca 2016, 14:48
Budowa odcinka G2 "średnicówki" w 2014 r. roku napotkała na problem z finansowaniem. Pierwotnie zapewnione środki (oparte o kredyt w Europejskim Banku Inwestycyjnym, rezerwę subwencji ogólnej, Regionalny Program Operacyjny Woj. Śląskiego na lata 2007-2013 i budżety miast) okazały się niewystarczające. Prowadzoną przez konsorcjum firm Eurovia Polska i PORR (wcześniej Bilfinger Infrastructure) budowę kontynuowano dzięki przeniesieniu projektu z programu regionalnego do krajowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wiązało się to m.in. z przekwalifikowaniem odcinka G2 z drogi wojewódzkiej na krajową oraz przejęciem inwestycji od marszałka przez samorząd Gliwic. Do końca ub.r. miasto prowadziło jeszcze rozliczenia – zakończony i rozliczony musiał zostać m.in. unijny projekt, dzięki któremu budowa otrzymała 443,9 mln zł ze środków POIiŚ. mtb/ lun/ woj/ fot. (zuz) PAP/Andrzej Grygiel
Budowa odcinka G2 "średnicówki" w 2014 r. roku napotkała na problem z finansowaniem. Pierwotnie zapewnione środki (oparte o kredyt w Europejskim Banku Inwestycyjnym, rezerwę subwencji ogólnej, Regionalny Program Operacyjny Woj. Śląskiego na lata 2007-2013 i budżety miast) okazały się niewystarczające. Prowadzoną przez konsorcjum firm Eurovia Polska i PORR (wcześniej Bilfinger Infrastructure) budowę kontynuowano dzięki przeniesieniu projektu z programu regionalnego do krajowego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wiązało się to m.in. z przekwalifikowaniem odcinka G2 z drogi wojewódzkiej na krajową oraz przejęciem inwestycji od marszałka przez samorząd Gliwic. Do końca ub.r. miasto prowadziło jeszcze rozliczenia – zakończony i rozliczony musiał zostać m.in. unijny projekt, dzięki któremu budowa otrzymała 443,9 mln zł ze środków POIiŚ. mtb/ lun/ woj/ fot. (zuz) PAP/Andrzej Grygiel / PAP / Andrzej Grygiel
W miniony weekend został otwarty odcinek G2 Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach. Ponad pięciokilometrowy odcinek jest ostatnim elementem budowanej ponad 30 lat największej drogowej inwestycji województwa śląskiego.
Reklama
Reklama

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Reklama
Reklama

Reklama

Reklama
Zobacz

Reklama

Reklama
Reklama
Reklama
Zapisz się na newsletter
Zapraszamy na newsletter Forsal.pl zawierający najważniejsze i najciekawsze informacje ze świata gospodarki, finansów i bezpieczeństwa.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak